۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
تخم مرغ در بازار کمبودی ندارد| حواله تا ۵۰۰ کیلوگرم صادر می شود
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران:

تخم مرغ در بازار کمبودی ندارد| حواله تا ۵۰۰ کیلوگرم صادر می شود

یوسف خانی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: تخم مرغ در بازار کمبودی ندارد و این اتحادیه از روز چهارشنبه گذشته ( ۲۶ آذرماه) صدور حواله را برای فروشندگان عضو این اتحادیه در تهران آغاز کرده است.

بازار؛ گروه اصناف: «مهدی یوسف خانی» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: برای تنظیم بازار هم اکنون اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران برای فروشندگان مرغ و تخم مرغ حواله های ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرمی به قیمت ۱۳ هزار تومان صادر می کند و فروشندگان باید آن را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم عرضه کنند.

وی با بیان اینکه تخم مرغ به اندازه کافی تولید می شود، اما مرغداران به قیمت آن اعتراض دارند، گفت: برای تامین تخم مرغ مورد نیاز بازار این اتحادیه به تمام اعضای خود اعلام کرده برای دریافت حواله تخم مرغ به اتحادیه مراجعه کنند.

یوسف خانی تصریح کرد: اتحادیه مرکزی مرغداران میهن متعهد شده تخم مرغ مورد نیاز بازار را برای شرکت پشتیبانی امور دام را تامین کند ولی ظاهرا به علت اعتراض مرغداران به قیمت مصوب، نمی توانند تخم مرغ مورد نیاز پشتیبانی امور دام را تامین کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران اظهارداشت: ظاهرا مرغداران تامین کننده تخم مرغ از نرخ مصوب آن راضی نیستند و ممکن است تمایلی به عرضه آن برای تنظیم بازار نداشته باشند.

این مسئول در اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران با اشاره به قیمت مصوب مرغ نیز در بازار گفت: مرغ هم در بازار به اندازه کافی در بازار عرضه می شود و هیچ کمبودی در بازار نیست.

قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان
یوسف خانی بیان کرد: قیمت مصوب تنظیم بازار مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و هیچ کس اجازه ندارد مرغ را بالاتر از این قیمت به مردم بفروشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران تاکید کرد: مردم هرگونه گرانفروشی مرغ را می توانند به ۱۲۴ و یا شماره تلفن ۸۸۳۰۲۲۴۷ اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران اطلاع دهند.

جریمه ۹۹۱ میلیون ریالی فروشندگان مرغ و تخم مرغ
این در حالی است که سعید محمدی پور معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران امروز (یکشنبه) اعلام کرد که با توجه به بازرسی های هفته گذشته بازرسان این سازمان بیش از ۹۹۱ میلیون ریال جریمه برای متخلفان فروش مرغ و تخم مرغ صادر شده است.

محمدی پور افزود:درهفته گذشته تعداد یک هزار و ۱۸۹ بازرسی از واحدهای عرضه کننده گوشت، مرغ و تخم مرغ، در سطح استان تهران انجام که منجر به تشکیل پرونده برای ۱۸۸ واحد متخلف شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران تصریح کرد: با توجه به عرضه و توزیع مرغ گرم قیمت این کالا روند کاهشی داشته و با قیمت مصوب فاصله اندکی دارد و برابرمصوبات ستاد تنظیم بازار با گرانفروشان برخورد قانونی خواهد شد.

محمدی پور خاطرنشان کرد: در همین بازه زمانی تعداد ۳۴۴ مورد بازرسی از صنوف و واحد های عرضه تخم مرغ صورت گرفته که ۱۹۹ واحد به علت گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه به ارزش ۶۳۹ میلیون ریال متخلف، که به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران تاکید کرد: برای تنظیم بازار گشت های بازرسی و نظارتی بر تولید تا توزیع کالاها با همکاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله بازرسین اصناف، اتحادیه های صنفی، سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس قضائی همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۶۱٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha