۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم آذر ماه
جهان اقتصاد و کسب‌ و کار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم آذر ماه

رشد حجم صادرات کالا در جهان طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰، رکوردشکنی نفت و بیت‌کوین و پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری آمریکا در سال ۲۰۲۱ جزو مهم‌ترین آمارهای تجاری و اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۱۳.۸ درصد و ۳.۷ درصد
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : حجم صادرات کالا در جهان طی سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۳.۸ درصد نسبت به سه‌ماهه دوم امسال افزایش و ۳.۷ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

۷۲ درصد
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO): ورود گردشگران بین‌المللی به کشورهای مختلف جهان در از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه اکتبر (۱۰ ماه نخست سال) تحت تأثیر بحران جهانی کرونا نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۲ درصد کاهش یافته و به سطح سال ۱۹۹۰ رسیده است.

۱۰۶.۶ تریلیون ین
بلومبرگ: دولت ژاپن پیش‌نویس بودجه سال آینده خود را آماده کرده و برای سال مالی جدید که از آوریل ۲۰۲۱ (اواسط فروردین ۱۴۰۰) آغاز می‌شود، حدود ۱۰۶.۶ تریلیون ین (بیش از یک تریلیون دلار) بودجه در نظر گرفته است.

۳.۱ میلیارد دلار
بلومبرگ: شرکت سرمایه‌گذاری دبی (ICD) که مهم‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری دولتی در دبی به شمار می‌رود، در نیمه نخست سال مالی جاری به دلیل کاهش شدید درآمدهای شرکت‌های زیرمجموعه تحت تأثیر همه‌گیری کرونا، متحمل ۳.۱ میلیارد دلار زیان شده است.

۱۰ میلیارد دلار
بلومبرگ، آنیل آگراوال، میلیاردر سرشناس هندی که در حوزه کالاهای خام فعالیت می‌کند، قصد دارد در قالب کنسرسیومی ۱۰ میلیارد دلار برای خرید شرکت‌هایی که دولت هند به دنبال خصوصی کردن آنهاست، سرمایه‌گذاری کند.

۲۲۰۰ نفر
سی‌ان‌ان: در پی کاهش فروش شرکت کوکاکولا به دلیل بحران کووید-۱۹ این شرکت قصد دارد ۲۲۰۰ نفر از کارکنان خود را طی ماه‌های آینده تعدیل کند که بیش از نیمی از کارگران مشمول تعدیل در کارخانه‌های کوکاکولا در آمریکا مشغول کار هستند.

۴.۲ و ۵.۰ درصد
سی‌ان‌ان: فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری آمریکا در سال آینده میلادی را به ترتیب ۴.۲ و ۵.۰ درصد اعلام کرد.

۵۲ دلار
سی‌ان‌بی‌سی: در معاملات روز جمعه ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) بازار ICE لندن، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریایی شمال برای اولین بار در ۱۰ ماه اخیر از ۵۲ دلار فراتر رفت.

۴.۲ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی: مکنزی اسکات، همسر سابق جف بیزوس مؤسس و مدیرعامل آمازون، اعلام کرد که ۴.۲ میلیارد دلار از ثروت خود را به‌منظور حمایت از افرادی که بر اثر بحران کرونا دچار مشکلات مالی زیادی شده‌اند، به مؤسسات و بنیادهای خیریه بخشیده است.

۱.۸ تریلیون یورو
رویترز: قانون‌گذاران اروپایی سرانجام با تخصیص بسته محرک اقتصادی به ارزش ۱.۸ تریلیون یورو برای کمک به خروج اقتصاد کشورهای عضو این اتحادیه از رکود اقتصادی ناشی از بحران کرونا موافقت کردند.

۶ میلیارد دلار
رویترز: بانک مرکزی ژاپن در اقدامی کم‌سابقه ۶ میلیارد دلار از یکی از حساب‌های دولت این کشور برداشت کرده است. این اقدام به‌منظور تأمین بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای مقابله با هرگونه اختلال در بازارهای ژاپن بر اثر موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشور صورت گرفته است.

۷ درصد
رویترز: اداره ملی آمار چین (NBS) در گزارشی اعلام کرد شاخص تولید صنعتی چین طی ماه نوامبر امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۷.۰ درصد افزایش یافته است.

۲۰ هزار دلار
فایننشال تایمز: قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از زمان معرفی این ارز دیجیتال (سال ۲۰۰۷) از مرز ۲۰ هزار دلار عبور کرد. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون قیمت بیت‌کوین تقریباً سه برابر شده است.

۴.۹ درصد
فایننشال تایمز: دفتر ملی آمار انگلیس نرخ بیکاری در این کشور طی دوره سه‌ماهه منتهی به پایان اکتبر (۱۰ آبان) را ۴.۹ درصد اعلام کرد که این رقم بالاترین نرخ بیکاری در انگلیس از آگوست ۲۰۱۶ (اواسط تابستان ۱۳۹۵) تاکنون به شمار می‌رود.

۱۱.۴ تریلیون دلار و ۲۰ درصد
فوربس: بر اساس محاسبات انجام شده توسط کارشناسان فوربس در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۱ آذر ۱۳۹۹) میزان ثروت میلیاردرهای جهان با رشد ۲۰ درصدی نسبت به روز پایانی سال ۲۰۱۹ به ۱۱.۴ تریلیون دلار رسیده است.

۱۰۰ میلیارد دلار استرالیا
بیزنس تایمز: سخنگوی شرکت خدمات مالی و بانکداری وستپک اعلام کرد که رزرو بانک (بانک مرکزی) استرالیا قصد دارد برنامه تسهیل کمی خود را برای یک دوره دیگر تمدید و طی این دوره شش‌ماهه ۱۰۰ میلیارد دلار استرالیا (معادل ۷۵.۴ میلیارد دلار آمریکا) اوراق قرضه دولتی خریداری کند.

۱۷۸.۵ میلیارد دلار و ۱۰.۶ درصد
اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: کسری حساب جاری آمریکا طی سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی با ۱۰.۶ درصد افزایش نسبت به دوره سه‌ماهه قبلی، به ۱۷۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

۳۰ میلیارد یورو و ۲۸.۱ میلیارد یورو
یورو استات: منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه اکتبر امسال به ترتیب ۳۰ میلیارد یورو و ۲۸.۱ میلیارد یورو مازاد تراز تجارت کالایی داشته‌اند.

کد خبر: ۶۱٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha