۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
بی‌آبی از مخاطرات جدی گلستان است/ کمبود ۲۷۰ لیتری آب گرگان
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

بی‌آبی از مخاطرات جدی گلستان است/ کمبود ۲۷۰ لیتری آب گرگان

گرگان- سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب شرب مردم استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و با اصول پدافند غیرعامل همخوانی ندارد، گفت: در شرایط فعلی بی‌آبی یکی از مخاطرات جدی گلستان است و گرگان ۲۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان تنها استان کشور است که ۹۵ درصد آب شرب آن از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود و این موضوع با اصول پدافند غیرعامل همخوانی ندارد.

وی افزود: در شرایط فعلی تنها شهر گرگان به عنوان مرکز استان با ۲۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه است و آب آن از چاه‌های بخش کمالان تأمین می‌شود و هیچ سدی برای تأمین آب شرب مردم استان وجود ندارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سد نرماب هم که چندین سال است عملیات اجرایی آن آغاز شده و قرار است سال آینده آبگیری شود و در صورت تکمیل، آب شهرستان‌های شرق استان را تأمین می‌کند.

وی توضیح داد: سد نرماب در سال آینده آبگیری می‌شود اما به بهره برداری نمی‌رسد چرا که برای استفاده در بخش کشاورزی نیازمند کانال و برای استفاده در بخش شرب نیازمند خطوط انتقال است و با وضع اقتصادی موجود به نظر نمی‌رسد به زودی آماده بهره‌برداری شود.

سنگدوینی اضافه کرد: سد شصت کلاته هم که قرار است بخشی از آب شرب گرگان را تأمین کند در سال مالی جاری اعتبار ندارد و در بودجه ۱۴۰۰ (سال آینده) ردیف اعتباری برای آن دیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه بی آبی یکی از مخاطرات جدی استان است، تصریح کرد: اگر هر سال بودجه مناسب برای سد شصت کلاته دیده شود تا سه یا چهار سال آینده هم این پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسد و کمبود آب گرگان از ۲۷۰ لیتر بر ثانیه حداقل به ۳۶۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

کد خبر: ۶۱٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha