۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
تایید حکم اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان از سوی شورای نگهبان
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد

تایید حکم اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان از سوی شورای نگهبان

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تایید حکم اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: این قانون از تاریخ اول بهمن ۱۳۹۹ توسط دولت قابل اجراست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، از تایید حکم اعمال مدرک تحصیلی معلمان از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: اصلاحیه تبصره ماده ۳، در مجلس مصوب و برای تایید شورای نگهبان ارسال شده بود که با نظر مساعد این شورا این قانون اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: براساس اصلاحیه تبصره ماده ۳، وزارت آموزش وپرورش مکلف است، در سال ۱۳۹۹ نسبت به اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، اقدام کند.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: در این مصوبه بار مالی این تبصره درسقف اعتبار پیش بینی شده، در ردیف ۱۲۷۵۰۰ وزارت آموزش وپرورش در قانون بودجه ۱۳۹۹ تامین می شود و از تاریخ ۱ بهمن ۱۳۹۹ قابل اجراست.

کد خبر: ۶۱٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      2 0
      مدرک سایر رسته پر یادش بخیر می گفتیم کلاغ پر حالا هم یک بام و دو هوا در آموزش و پرورش شده چه عدالتی چه امیدی و چه تدبیری هم از سوی مجلس
    • ایرانی IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 2
      برای پیشبرد امور نبایستی مدرک دوم معلمان تایید بشه چون ازفردا همه معلمان و کارکنان ادارات آموزش پرورش دنبال مدرک میرن و از کارشون میزنن چون نمیشه هم شاغل بود و هم دانشجو .حتما ازیه جایی زده خواهد شد
      • احمد IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
        0 0
        عزیزم قسمت اداری کاری ندارم ولی کار معلم تعلیم و تعلم است، اتفاقا هر دو باید همزمان باشه، این هم فراموش نکن معلم هفته ای سه روز تدریس موظف داره بقیه وقت را میتونه برای تحصیل اختصاص بده، حیف ما که به خاطر فرزندان افرادی مثل شما تحصیل می کنیم، راست میگی افرادی مثل شما دوست دارند یه معلم وقت بیکاری را به دلالی اختصاص بده
      • احمدی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
        0 0
        سلام در سند تحول بنیادین محور اصلی برای تحقق ماموریت تعلیم و تربیت رسمی، معلم است. با مصوبه اعمال مدرک دوم به جای اعمال آخرین مدرک تحصیلی عده ای از معلمان مخصوصا معلمان با سابقه از گردونه خارج شدند، سه سال انتظار برای اعمال مدرک به نتیجه نرسید.
    • علی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 0
      جناب حاجی بابایی داد می کشیدی در مجلس می گفتی مدرک دوم نمی دانستی اونهایی که با دیپلم استخدام شده اند ممکنه با داد کشیدن شما دچار مشکل شوند، ما مدرک دوم را پانزده سال پیش اعمال کرده ایم، این انصاف نیست سه ساله صبر کردیم دوباره صبر کنیم.
    • احمد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      1 0
      سلام این مصوبه اعمال مدرک دوم فرهنگیان باعث نارضایتی گسترده در بین فرهنگیان، مخصوصا فرهنگیان باسابقه شده است مصوبه طوری تنظیم شده که تازه استخدام ها تا دکتری می توانند ادامه تحصیل دهند ولی معلمان قدیمی که با دیپلم استخدام شده اند و سالها پیش لیسانس گرفته اند همان مدرک دوم محسوب شده و اعمال مدرک نخواهند شد درحالی که چند ساله مدرک گرفته اند ومنتظر اعمال مدرک هستند، و درصورت اعمال مدرک کارشناسی ارشد می توانند چند سال دیگر به خدمت خود ادامه دهند و تجربیات ارزنده خودشان را در اختیار سیستم آموزش و پرورش قرار دهند.