۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
خیز مجدد بورس به کانال های بالاتر| گروه پالایشی و خودرویی همبستگی پنهانی با هم دارند
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

خیز مجدد بورس به کانال های بالاتر| گروه پالایشی و خودرویی همبستگی پنهانی با هم دارند

عقیلی، کارشناس بورس معتقد است همبستگی خودرویی ها و پالایشی های بورس به درستی وجود دارد و دیروز هم مشاهده شد که این دو گروه توانستند جانی دوباره بگیرند.

رامین کیانی؛ بازاردیروز گمانه‌زنی های مثبت به ویژه در بحث های سیاسی و بین المللی درباره بورس تا حد زیادی به واقعیت بدل شد و علاوه بر این، خبرهای خوشی در زمینه افزایش سرمایه شرکت‌ها و جابه‌جا شدن قیمت‌ها در کانال حمایتی، بازار را به صورت منطقی و معقول به روند صعودی کشاند و روزی سبز را برای خود رقم زد. 

عرفان عقیلی  کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار در رابطه با شرایط دیروز بازار سرمایه گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، دو نقطه شاخص یک میلیون و ۳۸۰ هزار و یک میلیون و ۴۰۰ هزار دو نقطه حمایتی بسیار مهم بودند که بازار این نقطه را حفظ کرد و بازار هم خیلی هوشمندانه این کار را انجام می‌دهد 

 وی افزود: چند روز گذشته، بازار توجه زیادی به گروه فولاد نداشت ولی چند روزی است که این گروه از لحاظ تقاضا مورد حمایت قرار گرفته و این دیدهای حمایتی مدتی است در گروه‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد.

گروه پالایش و خودرو یک همبستگی پنهان با یکدیگر دارند و وقتی گروه خودرو حال خوبی داشته باشد، گروه پالایش رو به بهبود است

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تأکید کرد: سهام شرکت‌های پالایشی چند روزی است که از دور معاملات خارج شده‌اند و دو روز بعد از عرضه صندوق ETF پالایش، این سهم‌ها روند همیشگی خود را از دست دادند و به نظر می‌رسد پول این گروه‌ها، بین یکدیگر جابجا می‌شود. برای عبور از شاخصه ۱.۶ میلیون واحدی، این گردش‌های معاملاتی و همچنین حجم معاملات لازم بود.

عقیلی تصریح کرد: چیزی که تجربه نشان داده است این است که گروه پالایش و خودرو یک همبستگی پنهان با یکدیگر دارند و وقتی گروه خودرو حال خوبی داشته باشد، گروه پالایش رو به بهبود است. دیروز هم مشاهده شد که این دو گروه توانستند جانی بگیرند ولی گروه پالایش با متحمل شدن فشار فروشی که داشت، اجازه نداد که خودرو تا حد زیادی بالا برود.

وی ادامه داد: از زوایای مختلفی می‌توان به این مسئله نگاه کرد و شاید برخی از سهامداران «شپنا» را لیدر بازار می‌دانند و برخی دیگر خودرویی‌ها و نماد «خساپا» را به عنوان لیدر بازار معرفی می‌کنند و تلاقی همه این‌ها منجر به این می‌شود که این دو گروه را به هم گره بزنند و به نظر می‌رسد افت و خیز این سهم‌ها در بالا و پایین رفتن شاخص، اثرگذار خواهد بود. 

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سهام «شپنا» گفت: این سهام تحت حمایت خوبی قرار گرفته است و ممکن است برگشت خوبی را داشته باشد. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد گروه خودرویی و پالایشی در دو روز آینده وارد وضعیت خوبی شوند و بازار کم‌کم برای ارتفاع‌های بالاتر خیز بردارد.

کد خبر: ۶۱٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha