۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
سهم ۵۴ میلیون دلاری تعاونی های اردبیل از صادرات/ ۱۸۰۰ شرکت تعاونی در استان فعال است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

سهم ۵۴ میلیون دلاری تعاونی های اردبیل از صادرات/ ۱۸۰۰ شرکت تعاونی در استان فعال است

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با اشاره به سهم ۵۴ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی استان از صادرات محصولات گفت: از این رقم ۱۸ میلیون دلار، مربوط به تعاونی‌های تولیدی و مابقی مربوط به شرکت‌های تعاونی مرزنشینان است.

قاسم رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به سهم ۵۴ میلیون دلاری شرکت های تعاونی استان اردبیل در صادرات محصولات گفت: از این رقم، ۱۸ میلیون دلار، مربوط به تعاونی های تولیدی و مابقی مربوط به شرکت های تعاونی مرزنشینان است.

وی عمده محصولات صادراتی سرکت های تعاونی تولیدی را مرغ، سرامیک، بلوک سبک اتو کلاو و پتو عنوان کرد و افزود: قطعا با حمایت و ایجاد انگیزه در بین جامعه هدف، سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌تواند بسیار بالاتر از حد کنونی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۸۰۰ شرکت تعاونی در استان در حال فعالیت هستند، گفت: از این تعداد به ترتیب کشاورزی، خدمات و صنعت بیشترین نوع خدمات را به خود اختصاص داده است.

رحیمی عنوان کرد: در یک سال گذشته ۳۱ شرکت تعاونی راکد به چرخه فعالیت اقتصادی بازگردانده شده و تعداد ۱۲۶ شرکت تعاونی جدید نیز به ثبت رسیده است.

وی کشورهای عراق، گرجستان، قطر، روسیه و جمهوری آذربایجان را عمده کشورهای مقصد کالاهای اردبیل عنوان کرد.

کد خبر: ۶٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha