۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
رشد ۳۴درصدی تولید گوشت مرغ در استان مرکزی| تولید شیر ۲ برابر می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

رشد ۳۴درصدی تولید گوشت مرغ در استان مرکزی| تولید شیر ۲ برابر می شود

اراک- آنجفی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از رشد ۳۴درصدی تولید گوشت مرغ در استان مرکزی از سال ۹۲تاکنون خبر داد و گفت: تولید شیر تا پایان سال ۲ برابر می شود.

مجید آنجفی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که تولید تخم مرغ در استان مرکزی طی سال ۹۲ تاکنون شش هزار و تُن افزایش داشته است، اظهارکرد:از این میزان  ۳۰ درصد مازاد بر مصرف استان است.

به گفته وی در زمینه تولید عسل نیز از سال ۹۲ تاکنون افزایش تولید ۵۰۰ تُنی  را داشته ایم.

وی استان مرکزی را از نظر تنوع، میزان و جایگاه اثر بخشی تولیدات کشاورزی جزو ۱۰ استان برتر کشور دانست و افزود: در زمینه شیر نیز از سال ۹۲ تاکنون ۲۷ هزار تُن افزایش تولید داشته ایم که با بهره برداری از پروژه های دامی در دست اجرا انتظار داریم، تا پایان سال میزان تولید شیر در این استان به ۶۶۰ هزار تُن برسد.

وی بیان کرد: استان مرکزی دو درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است، اما بیش از سه درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان این که تولید انار در ۱۲ هزار هکتار سطح زیر کشت است و بیش از ۱۵۰ هزار تن تولید این محصول را داریم، گفت: از این حیث استان مرکزی به ترتیب رتبه های اول و دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در خصوص تولید مرغ نیز علی رغم مشکلات نرخ ارز و تامین نهاده نسبت به سال ۹۲ رشد ۳۴ درصدی را شاهد بوده ایم و به ۷۰ هزار تُن تولید رسیده ایم.

آنجفی رتبه سوم تولید گوشت قرمز کشور در استان مرکزی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: تولید گوشت قرمز در سال ۹۲، ۵۰ هزار تُن بوده است، که اکنون این میزان افزایش یافته و به ۵۶ هزار تن رسیده است.

کد خبر: ۶۱٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha