۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
راه اندازی احراز هویت از راه دور تا ۲ هفته آینده
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه عنوان کرد

راه اندازی احراز هویت از راه دور تا ۲ هفته آینده

زارع پور، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تا دو هفته آینده احراز هویت از راه دور راه اندازی می‌شود و دیگر نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام ثنا نخواهد بود.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور افزود: اپلیکیشن عدالت همراه در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضائی امروز رونمایی شد و قرار است همه خدمات الکترونیکی قوه قضائیه از طریق این نرم افزار تلفن همراه به مردم ارائه شود.

وی این اپلیکیشن را یک کانال ارتباطی جدید برای ارتباط مردم با قوه قضائیه دانست و گفت: در مرحله نخست ۵ خدمت از این طریق ارائه می‌شود که شامل مشاهده ابلاغیه ها، اطلاع رسانی پرونده‌های هر شخص، اخذ نوبت از واحدهای قضائی، شرکت در نظرسنجی‌های قضائی و درخواست گواهی عدم سوء پیشینه است.

زارع پور افزود: در آینده نزدیک خدمات خودکاربری ویژه وکلا و کارشناسان رسمی از طریق این اپلیکیشن ارائه خواهد شد و گام‌های بعدی خدمات سازمان‌های تابعه قوه قضائیه نیز از این طریق ارائه می‌شود.

وی گفـت: این اپلیکیشن برای کسانی که تاکنون پای شان به محکمه باز نشده است و کاری با قوه قضائیه هم نداشته اند می‌تواند مفید باشد.

زارع پور با مردم توصیه کرد: این نرم افزار را نصب کنند تا در صورتی که طرف یک دعوا در قوه قضائیه قرار گرفتند در کمترین زمان از طریق ابلاغیه‌های الکترونیکی که به این اپلیکیشن ارسال می‌شود اطلاع یابند.

وی افزود: عموم مردم می‌توانند از طریق این اپلیکیشن برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت کاملا غیر حضوری درخواست خود را ثبت کنند و در کمتر از یک تا دو روز کاری این گواهی به صورت الکترونیکی برای آن‌ها صادر می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: برای استفاده از این اپلیکیشن افراد باید کد کاربری ثنا را ابتدا از دفاتر خدمات الکترونیکی خدمات قضائی دریافت کنند و بعد از طریق گوشی‌های اندروید این اپیکیشن قابل نصب باشد.

وی گفت: این اپلیکیشن از طریق درگاه ملی قوه قضائیه به نشانی eadl.ir و کافه بازار قابل دانلود است.

راه اندازی احراز هویت از راه دور تا دو هفته آینده
عیسی زارع پور در آیین رونمایی از اپلیکیشن عدالت همراه افزود: در راستای هوشمندسازی قوه قضاییه به دنبال استفاده حداکثری از فناوری هستیم که موجب تسهیل دسترسی مردم به عدالت و افزایش سرعت، دقت و اتقان رسیدگی‌های قضایی شود.

وی گفت: شفاف کردن فرآیندهای رسیدگی، کاهش خطای انسانی در رسیدگی‌هایی قضایی و حداکثر تعامل الکترونیکی یا هوشمند با سایر دستگاه‌ها از دیگر کاربردهای هوشمندسازی قوه قضاییه است و گفت: از این طریق احکام صادرشده نیز اجرای دقیق‌تر و موثرتری خواهد داشت و فضای جامعه نیز از طریق اطلاعاتی که در اختیار قوه قضاییه است شفاف و روان می‌شود.

معاون رئیس قوه قضاییه افزود: در همین ارتباط درگاه ملی قوه قضاییه را چندی پیش رونمایی کردیم که تجمیع کننده همه خدمات الکترونیکی دستگاه قضایی است و در هفته قبل هم پذیرش الکترونیکی درخواست اعاده دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور سراسری شد و از اول دی ماه درخواست‌ها از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کارتابل خودکاربری وکلای دادگستری قابل ارسال به دیوان عالی کشور است و متقاضیان نیازی به حضور در تهران ندارند.

زارع پور گفت: از مردم می‌خواهم که در ارسال پیوست‌ها دقت کنند که کیفیت مناسب داشته باشد تا با مواجه با اخطار رفع نقص از سوی دیوان عالی کشور نشوند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات فناورانه در قوه قضاییه فراهم شدن امکان تطبیق اثر انگشت فرد با اثر انگشت مندرج در کارت ملی بود که چندی پیش با همکاری سازمان ثبت احوال در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رونمایی شد که در کاهش جعل در اسناد و مقابله با کلاهبرداری‌ها تاثیر قابل توجهی دارد.

معاون رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر در اپلیکیشن عدالت همراه به موضوع محرمانگی اطلاعات آن توجه کرده اید؟ گفت: همه تلاش ما این است که حریم خصوصی افراد حفظ شود و حتی اطلاعاتی که افراد با رضایت خودشان برای ما ارسال می‌کنند محفوظ می‌ماند.

کد خبر: ۶۱٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha