۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
خودروسازان ایرانی به فناوری‌های جدید فکر نمی‌کنند
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور:

خودروسازان ایرانی به فناوری‌های جدید فکر نمی‌کنند

مداح، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور بیان کرد: خودروسازان ایرانی به دلیل عدم وجود بازارهای رقابتی در کشور، رغبت زیادی به استفاده از فناوری‌های نوین ندارند.

به گزارش بازار، فرامرز مداح گفت: فناوری در صنعت حمل و نقل موضوعی گسترده است.

وی با اشاره به این که فناوری در حمل و نقل به دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تقسیم می‌شود، اظهار داشت: ابزارهای سخت‌افزاری در حوزه حمل و نقل در حالت کلی ملموس هستند و افراد معمولا این فناوری‌ها را در داخل خودروها مشاهده می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و سیستم‌های هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل کشور افزود: بسیاری از ابزارهای داده‌محور در بخش نرم‌افزاریِ فناوری‌های حمل و نقل تعریف می‌شوند، برای مثال نرم‌افزارهای مسیریابی از بهترین نمونه‌های فناوری‌های نرم‌افزاری حوزه حمل و نقل هستند.

وی با اشاره ضرورت توسعه دانش «اینترنت اشیاء» در فناوری‌های حمل و نقل، توضیح داد: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ و معتبرِ خودروسازی با استفاده از دانش اینترنت اشیا فناوری‌ها و ابزارهای جدید و خوبی را تولید کرده‌اند و با این ابزارها آرامش خاطر بیشتری را برای راننده‌ها فراهم می‌کنند.

فرامرز مداح با اشاره به معضل ترافیک در خیابان‌های ایران، عنوان کرد: امروزه بسیاری از نرم‌افزارهای موبایلی می‌توانند حجم ترافیک را در نقاط مختلف ایران شناسایی کنند و کوتاه‌ترین مسیر را به راننده معرفی کنند، در حالی که راننده‌ها در برخی از مواقع برای راحتی بیشتر به اطلاعات پردازشی بیشتری نیاز دارند.

وی ادامه داد: بهتر است بسیاری از پردازش‌های ترافیکی بدون نیاز به نرم‌افزار موبایلی انجام شوند، به طوری که خودِ خودرو بتواند این کار را انجام دهد.

معاون برنامه‌ریزی و سیستم‌های هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل کشور با اشاره به این که خودروسازهای ایرانی به ظرفیت‌های جدید و نوآور فکر نمی‌کنند، تصریح کرد: خودروسازان ایرانی به دلیل عدم وجود بازارهای رقابتی در کشور، رغبت زیادی به استفاده از فناوری‌های نوین ندارند.

وی اضافه کرد: عدم وجود رقابت در بازار خودرو باعث می‌شود تا خودروهای ایرانی در حد ارائه امکانات اولیه باقی بمانند و پیشرفت مطلوب و نوآور نداشته باشند.

فرامرز مداح تاکید داشت: ابزارهای نوآور یا فناور زمانی بهترین عملکرد را دارند که از سمت خودروساز و در هنگام تولید خودرو نصب شوند.

کد خبر: ۶۱٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha