۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
آب، برق و گاز رایگان برای اقشار محروم/ تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسید
رئیس‌ جمهور مطرح کرد

آب، برق و گاز رایگان برای اقشار محروم/ تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسید

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: در شرایط کرونا، مردم، ‌دولت و کادر درمان و همه نیروهایی که بار مسئولیت را بر دوش کشیدند، همه دست به دست هم دادند و این اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور توانست ما را نجات دهد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ‌روز شنبه در چهل ونهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تبریک روز پرستار به پرستاران که در یک سال اخیر تلاش فوق‌العاده‌ای انجام دادند، گفت: از مردم می‌خواهیم شب یلدا به خاطر مصادف بودن با روز پرستار، برای حمایت از پرستاران و حمایت از سلامت مردم جامعه در مراسم یلدایی که همیشه بوده و اساس آن نیز احترام به بزرگ خانواده و صله رحم است، برای سلامتی بزرگان خانواده دید و بازدیدها متوقف شود و مردم از طریق تلفن و فضای مجازی این مراسم را بدون حضور انجام دهند.  

رییس جمهور با یادآوری شعار جمع نشویم تا کم نشویم، اظهار داشت: در دو ماه اخیر مردم، کسبه، اصناف، حمل و نقل عمومی و خانواده‌ها خیلی همکاری کردند. اول آذر خیلی نگران بودیم و ۱۶۰ شهر ما قرمز بود ولی الان تعداد شهرهای قرمز ما صفر است و شهر قرمزی نداریم این به دلیل همت و بزرگواری مردم عزیز است.

وی ادامه داد: در شرایط کرونا، مردم، ‌دولت و کادر درمان و همه نیروهایی که بار مسئولیت را بر دوش کشیدند، همه دست به دست هم دادند و این اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور بود توانست که ما را از این موج سهمگین نجات دهد.

روحانی با اشاره به آمارها تصریح کرد: امروز وقتی آمارها و نمودارها را نگاه می‌کردیم تقریبا همه جا موج سوم از موج قبلی بیشتر بوده است. در موج سوم که بسیار سهمگین بوده به خاطر اینکه هم ویروس قوی‌تر شده بود و هم به سمت سرما رفته بودیم. سرمای هوا تاثیرگذار است به‌دلیل اینکه درها و پنجره‌ها بسته می‌شود و همه در یک محیط محدود جمع می‌شوند و به محیط سرایت آماده‌تر می‌شود و مشکلات بیشتر می‌شود بحمدالله یک کار خوب و بزرگی در  این مدت انجام گرفته است.

رییس جمهور ضمن قدردانی از مردم به دلیل مراعات پروتکلهای بهداشتی، ‌گفت: تلاش همه نیروهایی که در صحنه بودند و تلاش کردند از آنها قدردانی می‌کنیم. کادر درمان بالاترین سهم را در این مبارزه داشته است که از آنها هم قدردانی می‌کنیم. از همه آنهایی که در شرایط کرونایی برای رشد و اقتصاد کشور اعم از کشاورزان، کارگران، مهندسین، بخش صنعت و کشاورزی تلاش کردند، قدردانی می کنیم.

 وی یادآورشد: اینکه در ۶ ماهه اول امسال رشد اقتصادی هم با نفت و هم بدون نفت مثبت بود، رشد اقتصادی ما بدون نفت  ۱.۴ و با نفت ۱.۳ یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ما در این شرایط سخت است. ضمن اینکه بخشی از کسب و کارها تعطیل شده و یا نتوانستند فعالیت می‌کنند خصوصا  در بخش گردشگری، خدمات اما در عین حال بخش‌های دیگر مانند بخش صنعت، بخش کشاورزی به صحنه آمدند و جبران کردند و این بسیار افتخارآمیز است.

روحانی افزود: در شرایطی که اکثر کشورها با رشد منفی اقتصادی منهای ۷ و منهای ۹ و منهای ۵ مواجه هستند، کشورهایی که رشد اقتصادی‌شان مثبت است محدود هستند و ما جزو کشورهایی هستیم که علیرغم اینکه مشکلات تحریم و جنگ اقتصادی و همچنین کرونا داشتیم، رشد اقتصادی ۶ ماه اول ما مثبت بوده است.

وی  ابراز امیدواری کرد رشد اقتصادی مثبت در ۶ ماه دوم تا پایان سال ادامعه داشته باشد و گفت: امید ما و محاسبات ما بیانگر این است که امسال رشد اقتصادی ما مثبت است و سال آینده رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت.

رییس جمهور اضافه کرد: انشاءالله در زمینه تورم هم بتوانیم تورم را مهار و کنترل کنیم و در زمینه اشتغال هم بتوانیم خدمات ارزشمندی انجام دهیم.

رییس جمهور با قدردانی از بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی و همه کسانی که برای آموزش تلاش می‌کنند، اظهارداشت: معلمین و اساتید ما اگر حضوری امکان پذیر نبوده، از طریق فضای مجازی از طریق صدا و سیما تلاش بسیار بزرگی را انجام دادند و نگذاشتند فرزندان ما از آموزش و از علم و فرهنگ محروم بمانند.

روحانی یادآور شد: اگرچه پایه اول و دوم دبستان، وقتی که آموزش حضوری نیست با مشکل مواجه هستند و امروز یکی از مواردی که در این جلسه بحث شد این بود که اقداماتی برای پایه اول و دوم دبستان انجام دهیم که این موضوع به دو هفته آینده موکول و مقرر شد قرارگاه در این زمینه بررسی بیشتری انجام دهد.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید کمک مومنانه مردم توسعه پیدا کند، گفت: این ایام که به نام فاطمه و حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام است، ان شالله کمک‌ها از طرف خیرین و مردم مومن افزایش یابد و برای عزاداری در ایام فاطمیه نیز مقرر شد که قرارگاه مقابله با کرونا جلسات لازم را برگزار کرده تا این مراسم در فاطمیه اول و در فاطمیه دوم در چارچوب و مقررات پروتکل‌ها برگزار شود.

رییس جمهور ادامه داد: برای این که ۱۰۰ هزار نفر از عزیزان ما بتوانند در آزمون استخدامی شرکت کنند، امروز چگونگی انجام این آزمون استخدامی با انجام همه مقررات و پروتکل های بهداشتی مصوب شد.

روحانی گفت: لازم است مردم عزیز ما و آنهایی که خیلی علیه ایران تلاش کردند، یک‌بار دیگر این موضوع را بشنوند زیرا هر وقت شنیدند عصبانی شدند و من خوشحال می شوم وقتی دشمنان ملت ایران را عصبانی می‌کنیم و آن کاری است که دولت امسال انجام داد و آب، برق و گاز را برای اقشار محروم مجانی کرد.

وی اضافه کرد: این موضوع در ۴۲ سال اخیر جزو آرزوهای ما بود  که شرایطی در کشور پیش بیاوریم که نخست در صنعت برق دولت دوازدهم دست برتر داشته باشد و  ما تا پایان این دولت ۲۰ هزار مگاوات به برق اضافه خواهیم کرد و تاکنون نیز سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات در برق افزوده شده است.

رییس جمهور افزود: این در حالی است که همیشه به طور متوسط ۱.۷ دهم  به برق کشور اضافه شده است ولی ما ۲.۵ برابر به صنعت برق اضافه کردیم که کار بزرگی است و  دست ما پر است و می‌توانیم بگویم که امروز برای افرادی که شرایط زندگی مناسبی ندارند و مقدار مصرف شان زیاد نیست برق برای آنها مجانی باشد.

روحانی با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای کمک معیشتی به مردم گفت: مجلس هم مصوبه‌ای داشت و ما با هماهنگی که با مجلس داشتیم، دو مصوبه را تلفیق کردیم و قرار شد آن افرادی که مجلس مشخص کرده بود، نفری ۱۲۰ هزار تومان در این چهارماه بگیرند و بقیه هم صدهزار تومان. قسط اول که مربوط می‌شده به آذر پرداخت شده و سه قسط دیگر تا پایان سال پرداخت خواهد شد. مشکلات مقرراتی هم به خاطر همین تلفیق دو مصوبه داشتیم که امروز آن را اصلاح کردیم.

کد خبر: ۶۱٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha