۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
گرانفروشی شیرینی شب یلدا را گزارش دهید| رسیدگی تا ۳ ساعت
رئیس اتحادیه قنادان:

گرانفروشی شیرینی شب یلدا را گزارش دهید| رسیدگی تا ۳ ساعت

بهرمند، رئیس اتحادیه صنف قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران گفت: در آستانه شب یلدا مردم می توانند هرگونه گرانفروشی واحدهای صنفی شرینی فروشی را در تهران به شماره ۱۲۴ سازمان تعزیرات حکومتی و یا ۶۶۹۴۴۴۹۹ واحد بازرسی این اتحادیه اطلاع دهند.

بازار، گروه اصناف: «علی بهرمند» در گفتگو با خبرنگار بازار تاکید کرد: با توجه به ابلاغ قیمت مصوب شیرینی به تمام واحدهای صنفی بازرسان اتحادیه آمادگی دارند در صورت گزارش در ظرف ۲ و یا ۳ ساعت نسبت به تخلفات گرانفروشی رسیدگی کنند.

رئیس اتحادیه صنف قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران بیان کرد: همه همکاران ما ملزمند نرخ های مصوب و درجه بندی واحدهای صنفی خود را در معرض دید مشتریان قرار دهند و با توجه به افزایش مشتریان در آستانه شب یلدا به مردم قول می دهیم بازرسان این اتحادیه به گرانفروشی و یا کم فروشی در اسرع وقت رسیدگی کنند.

مردم از خرید شیرینی فروشی های زیرزمینی خودداری کنند 
بهرمند به همه شهروندان در تهران توصیه کرد: برای خرید شیرینی شب یلدا شیرینی مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی که پروانه  کسب قنادی دارند خریداری کنند و از خرید شیرینی از واحدهای زیر زمینی خودداری کنند.
رئیس اتحادیه صنف قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران اظهارداشت: هرسال شب چله فروش شیرینی فروشی ها در تهران افزایش قابل توجهی می یابد، لذا تمام همکاران ما در این شرایط ملزمند با رعایت بهداشت و فاصله گذاری با نرخ مصوب شیرینی های خود را عرضه کنند.

بهرمند بیان کرد: با این حال بازرسان اتحادیه صنف قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران در تمام مناطق شهری پایتخت مستقر و موظف شده اند در این ایام قیمت ها و کیفیت تولید واحدهای صنفی ما را به دقت کنترل و گزارش کنند تا خدای نکرده حقی از مردم ضایع نشود.

شیرینی فروشی ها موظف به رعایت نرخ های مصوب هستند
وی با بیان اینکه آخرین بار نرخ مصوب قیمت انواع شیرینی تیرماه سال جاری به همکاران ابلاغ شده است، گفت:  در این مصوبه قیمت انواع شیرینی تر حداکثر ۴۸ هزارتومان، شیرینی دانمارکی، زبان، پاپیونی ۳۸ هزار تومان و کیک یزدی ۲۹ هزارتومان تعیین شده و تمام واحدهای صنفی شیرینی فروشی ها و قنادان در تهران مکلف به رعایت این قیمت ها هستند.

بهرمند از ابلاغ منشور بهداشتی به تمام واحدهای صنفی شیرینی فروشی در تهران خبرداد و گفت: در این شرایط کرونایی همه همکاران ما باید برای سلامت مردم ومشتریان خود به رعایت این منشور توجه جدی داشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران تاکید کرد: همکاران ما در رعایت مسایل بهداشتی و پرروتکل های بهداشتی پیشتاز هند و قنادی شغلی است که باید بهداشت در آن به طور کامل رعایت شود 

۶۰ هزارنفر از صنف شیرینی فروشی ها گذران زندگی می کنند
وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن واحدهای صنفی شیرینی فروشی ها در گروه یک شغلی یادآورشد: بیش از ۶۰ هزار نفر در صنف قنادان تهران مشغول کار هستند و معیشت و هزینه های زندگی آنها از کارکردن در این واحدهای صنفی تامین می شود، لذا مجبور شدیم با پیگیریهای مستمر از استانداری، اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران، وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا، در نهایت موافقت کردند که از هفته گذشته قنادان و شیرینی فروشی ها در گروه شغلی یک قرار گیرند.

بهرمند با بیان اینکه پیش از این قنادان در گروه شغلی ۲ قرار داشتند و محدودیت های این گروه مشکلات همکاران ما را در عرضه شیرینی به مردم بسیار افزایش داده بود، یادآورشد: با قرار گرفتن شیرینی فروشی ها در گروه یک شغلی، واحدهای صنفی ما نیز همانند نانوایی ها، سوپرمارکتها، خواربارفروشی‌ها و عرضه کنندگان موادغذایی می توانند بدون تعطیلی تا ساعت ۲۱ به کار خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه صنف قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران اظهار داشت: واقعیت این است که شیرینی هم همانند مواد غذایی تاریخ مصرف دارد و باید شیرینی در یک بازه زمانی به فروش برسد، در غیر این صورت تولید قنادی ها فاسد و باید دور ریخته شود.

در این ایام قنادی ها مواظب سلامتی مردم باشند
بهرمند در پایان به تمام واحدهای صنفی قنادی، شیرینی و کافه قنادی در تهران توصیه کرد: در این ایام که مردم برای خرید شیرینی مراجعه می کنند مواظب سلامتی شهروندان باشند و با نرخ های مصوب به مردم خدمت رسانی کنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

شایان ذکر است که روز ۲۴ آذر ماه سال جاری «سعید ممبینی» رئیس اتاق اصناف ایران از قرار گرفتن قنادی ها در گروه شغلی یک خبر داد و گفت: به دنبال رایزنی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صنف دارندگان قنادی و شیرینی فروشی ها در اولویت گروه شغلی یک قرار گرفته و مجاز به فعالیت طبق پروتکل های بهداشتی هستند.
 

کد خبر: ۶۱٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha