۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
دولت نرخ سود تسهیلات در محدوده بافت فرسوده را کاهش دهد
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس:

دولت نرخ سود تسهیلات در محدوده بافت فرسوده را کاهش دهد

بخشی پور، نماینده مجلس یازدهم، بر لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات بدون سپرده در محدوده بافت فرسوده تأکید کرد و گفت: با کاهش نرخ سود تسهیلات روند اجرای بازآفرینی شهری چندین برابر خواهد شد که این نیازمند ورود رئیس جمهور و هماهنگ کردن وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی بخشی‌پور، با اشاره به ضرورت نوسازی بافت فرسوده در شهرهای پرجمعیت کشور، گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود ۲۰ میلیون نفر در بافت های فرسوده و ناپایدار زندگی می کنند که این مسئله همانند یک بمب ساعتی محسوب می شود که هر دقیقه امکان دارد با وقوع بلایای طبیعی منفجر شود.

وجود ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی در کشور حدود  ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار وجود دارد که اگر دولت اقدام گسترده و عاجلی را صورت ندهد، روند نوسازی این مناطق ده ها سال به طول خواهد انجامید.

روند آهسته اجرای طرح بازآفرینی شهری؛ نوسازی بافت فرسوده به نتیجه نرسیده است
وی روند اجرای طرح بازآفرینی شهری را بسیار کند و آهسته ارزیابی کرد و گفت: دولت با هدف نوسازی بافت فرسوده اقدام به اجرای طرح بازآفرینی کردند، اما متأسفانه این طرح تاکنون نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند.

عدم توفیق دولت در جذب مردم و بخش خصوصی برای اجرای بازآفرینی شهری
بخشی پور ادامه داد: به نظر می رسد که دولت در اجرای طرح بازآفرینی شهری نتوانسته بخش خصوصی و مردم را برای مشارکت در نوسازی بافت فرسوده جذب کند، به طور مثال در شرایط کنونی تسهیلات شخصی سازی واحدهای فرسوده در کلانشهرها حدود ۸۰ میلیون تومان و در تهران حدود ۱۰۰ میلیون تومان است، این سوال مطرح می شود که آیا یک فرد عادی به عنوان مالک می تواند با این میزان تسهیلات، مسکن خود را نوسازی کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از علل عدم نتیجه بخش بودن طرح بازآفرینی شهری، همکاری نکردن دستگاه های مرتبط است، قطعا اگر تمام بخش ها به درستی به وظایف قانونی خود عمل نکنند، نمی توان در روند نوسازی بافت های فرسوده موفق بود.

لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت بدون سپرده در محدوده بافت فرسوده
وی بر لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات بدون سپرده در محدوده بافت فرسوده تأکید کرد و گفت: با کاهش نرخ سود تسهیلات روند اجرای بازآفرینی شهری چندین برابر خواهد شد که این نیازمند ورود رئیس جمهور و هماهنگ کردن وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی است.

کد خبر: ۶۱٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha