۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کاهش ۶ خوان رستم برای صدور مجوز کسب و کار
رئیس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد عنوان کرد

کاهش ۶ خوان رستم برای صدور مجوز کسب و کار

فیروزی، رئیس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد از ویژگی های پنجره واحد و کاهش مراحل صدور مجوزها گفت و افزود: پنجره واحد منطبق با شاخص های جهانی است.

به گزارش بازار، علی فیروزی از بهبود مراحل ثبت نام فضای کسب و کار در پنجره واحد گفت و افزود: پنجره واحد صدور مجوزها منطبق با روش شناسی و پیش فرض‌های بانک جهانی انتخاب شده است. یکی از اقدامات به جا و درست دولت در این شرایط راه اندازی پنجره واحد فیزیکی کسب و کارها بود که نه تنها در این شرایط کرونایی کمک شایانی به قطع زنجیره کرونا می‌کند، بلکه موجب تسهیل اتخاذ مجوز کسب و کارها شد.

رئیس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: مراحل شروع کسب و کار جدید شامل ثبت شرکت‌های تجاری، گرفتن کد مالیاتی، گرفتن دفاتر پلمب شده قانونی، چاپ در روزنامه رسمی و روزنامه‌های کثیر الانتشار می‌شود.

او گفت: تا قبل از راه اندازی پنجره واحد فیزیکی کسب و کارها، طی ۸ مرحله صدور مجوز کسب و کار حدود ۳ ماه طول می‌کشید.

فیروزی افزود: تاکنون دریافت مجوز شروع کسب و کار بیش از ۷۲ روز زمان طول می‌کشید و از خرداد امسال (۹۹) با جایگزینی کد ملی بجای کد اقتصادی راه اندازی پنجره واحد شروع کسب کار، روند کاری، ثبت شرکت، گرفتن کد اقتصادی و... به ۳ روز رسیده است. اکنون اگر فردی بخواهد گواهی سوپیشینه خود را دریافت کند دیگر نیازی به مراجعه حضوری و کاغذ بازی‌های ۱۰ روزه ندارد بلکه کمتر از یک دقیقه و به صورت آنلاین می‌تواند این گواهی را اخذ کند.

او گفت: شروع به کار پنجره واحد در ۵ استان تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد آغاز شده است و تا پایان سال بر اساس میزان نیاز استان در سطح کشور گسترش خواهد یافت.

رئیس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: نظام مجوز دهی باید اصلاح شود و کنترل‌های پیشینی به کنترل‌های پسینی (پس از شروع به کسب و کار) تبدیل شود و مانعی برای شروع به کار نداشته باشد.
 
او گفت: موضوع اصلی این است که همه پنجره واحد ها کسب وکار باید به درگاه پنجره واحد ملی متصل شوند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: بیشترین مشکلات جامعه برای انجام کارهای اداری، عدم ارتباط بین دستگاهی و ارائه استعلامات است، حال انتظار می‌رود بیش از هر گونه رفتار شعاری، دولتمردان در پایان سال عملکرد این پنجره واحد را با ارتقای جایگاه جهانی ایران در رتبه فضای کسب و کار گزارش کنند.

"محمد باقر مجتبایی" گفت: پنجره‌های واحد باید استانداردهای واحد داشته باشند. بیشترین بنگاه‌ها مربوط به اصناف است که استعلام‌های مختلف لازم دارد.
مجتبایی افزود: اخذ دفاتر پلمب شده قانونی یکی از مشکلات فعالان است و گرفتن آن چند روزی زمان می‌برد در صورتی که این موضوع در بسیاری از کشورهای جهان منسوخ شده است و انتظار نمی‌رود چنین شیوه‌هایی در عصر دیجیتال به این صورت دنبال شود.
دبیرکل اتاق اصناف ایران از کاهش ۶۰ روزه صدور مجوز صنف گفت و افزود: گرفتن مجوز صنف صاحب کسب و کاز از ۱۱۰ روز به زیر ۵۰ روز رسیده است. حل دعاوی تجاری هم از ۵۰۰ روز به کمتر از ۵۰ روز رسیده است.

کد خبر: ۶۱٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha