۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
برگزاری نشست هماهنگی طرح مطالعاتی جانمایی مراکز لجستیک در پهنه‌های بندری
مدیرکل ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

برگزاری نشست هماهنگی طرح مطالعاتی جانمایی مراکز لجستیک در پهنه‌های بندری

جلسه هماهنگی‌های اولیه طرح مطالعاتی «جانمایی مراکز لجستیک در پهنه‌های بندری شش‌گانه مصوب سند آمایش مراکز لجستیک کشور»، تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رویکرد و سیاست‌های کلی سازمان بنادر در خصوص نحوه پیاده‌سازی سند آمایش مراکز لجستیک کشور، گفت: این مطالعات برای سازمان بنادر و دریانوردی از جنبه مدیریت پسکرانه بنادر، اهمیت راهبردی دارد و می تواند بر شبکه لجستیکی کشور اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی، طبق ابلاغ صورت گرفته از سوی ستاد مراکز لجستیک کشور، به عنوان سازمان مسئول احداث و بهره‌برداری از شش مرکز لجستیک واقع شده در پهنه‌های بندری (شامل سه شهر لجستیک بندرعباس، بندر امام خمینی(ره) و چابهار و سه دهکده لجستیک بوشهر، بندر امیرآباد و جاسک) تعیین شده است.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اولین گام از فرآیند مطالعات جانمایی شش مرکز لجستیکی، با انتخاب مشاور ذی‌صلاح از طریق فراخوان عمومی و به روش ارزیابی کیفی و فنی، از آبان ماه امسال آغاز شده است.

در ادامه این نشست، گزارشی از پیشرفت طرح مطالعاتی توسط مشاور  ارائه شد و تبادل نظر صورت پذیرفت. طبق شرح خدمات این مطالعات، تحلیل ذینفعان و الزامات اسناد بالادست، انجام مطالعات پایه جغرافیایی، زیست‌محیطی، اقتصادی و کالبدی در شش پهنه مورد مطالعه، تحلیل عرضه و تقاضای حمل و نقل و لجستیک در پهنه‌ها، مکان‌یابی و تعیین کاربری اراضی گزینه‌های برتر برای احداث مراکز لجستیک و در نهایت، آثار و الزامات پیاده‌سازی طرح، بخش‌های اصلی را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۶۱٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha