۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مشکلات و موانع طرح سامانه گرمسیری ایلام حل می شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مشکلات و موانع طرح سامانه گرمسیری ایلام حل می شود

ایلام- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: مشکلات و موانع طرح سامانه گرمسیری ایلام توسط وزارت جهاد کشاورزی حل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی مراد اکبری ظهر جمعه به همراه نماینده ایلام در مجلس در بازدید از طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام یکی از مناطق پیشرو در طرح های حوزه آب و خاک در کشور است.

وی با اشاره به اینکه طرح هایی مثل احیای اراضی کشاورزی دهلران و سامانه گرمسیری در آینده باعث آبی کردن اراضی بخش مهمی از اراضی دیم ایلام می شود، گفت: کل سهم طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام ۱۸ هزار هکتار است که باید به وسیله وزارت نیرو اقدامات تکمیل عملیات اجرایی شبکه اصلی آبیاری و تخصیص آب آن انجام شود.

اکبری تصریح کرد: مشکلات و موانع طرح سامانه گرمسیری ایلام از جمله بخش مربوط به وزارت جهاد کشاورزی حل می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح حداقل نیازمند دو تا سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل شدن است، گفت: با بهره برداری از این طرح علاوه بر رونق تولید در مناطق جنوبی استان، شاهد رونق اشتغال در استان نیز خواهیم بود.

گفتنی است در حال حاضر بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرساخت بیش از ۱۸۳ هزار هکتار زمین آبی در استان ایلام آماده شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها نیازمند ۲ میلیارد مترمکعب آب است.

کد خبر: ۶۱٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha