۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰
پرداخت ۴۴میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در اردبیل/ بایگانی بخشنامه های تسهیل در بانک‌ها
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خبر داد

پرداخت ۴۴میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در اردبیل/ بایگانی بخشنامه های تسهیل در بانک‌ها

اردبیل- پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال جاری فعالان بخش صنعت تنها به مبلغ ۴۴ میلیارد تومان از تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند.

حسین پیرموذن در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در استان اردبیل ۲۴۰ واحد تولیدی داریم که از این تعداد تنها ۲۴ واحد از تسهیلات رونق تولید آن هم به مبلغ ناچیز ۴۴ میلیارد تومان بهره مند شده اند.  

وی تصریح کرد: تنها ۱۵ درصد واحدهای صنعتی استان از این تسهیلات استفاده کرده اند در حالی که انتظار می رفت آمار و ارقام پرداختی به واحدهای صنعتی و تولیدی باید چندین برابر این ارقام می بود.  

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با قدردانی از همراهی خوب اداره کل امور مالیاتی استان در کمک و مساعدت به واحدهای تولیدی و تسهیل گری در این مورد گفت: ضرورت دارد با زوم بندی شهرک های صنعتی دیگر نیازی به استعلام از محیط زیست نباشد و صدور مجوزهای قانونی برای طرح های ایجادی و توسعه ای در شهرک ها و نواحی صنعتی به سهولت و بدون دموکرسی اداری انجام شود.  

فعالان بخش صنعت، تولید و  نظام ساختمانی آمادگی مشارکت در بازسازی قره باغ آذربایجان را دارند
پیرموذن در ادامه افزود: فعالان بخش صنعت، تولید و حتی نظام ساختمانی آمادگی مشارکت در بازسازی قره باغ آذربایجان را دارند که در ماه آینده با برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان تلاش خواهیم کرد تا زمینه مشارکت ایران را در این حوزه فراهم کنیم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما آمادگی پذیرش پیشنهادات به صورت مکتوب را در بازسازی قره باغ و همراهی مجموعه های تولیدی، اقتصادی، سرمایه گذاری و حتی صنعت ساختمان داریم تا بستر و زمینه این مشارکت و همکاری متقابل فراهم آید.  

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به ضرورت تامین مالی بنگاه های اقتصادی در سال جهش تولید اشاره کرد و ادامه داد: در استان اردبیل به رغم ابلاغ این بخشنامه، تاکنون اقدام عملیاتی در تأمین مالی و مواد اولیه واحدهای تولیدی انجام نشده که ضرورت دارد با همراهی بانک های عامل و نهادهای دخیل در این زمینه اقدامی جدی انجام شود.  

پیرموذن بیان کرد: پیشنهاد می کنیم کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا در استان منابع مورد نیاز برای بنگاه های اقتصادی در سخت ترین شرایط فعالیت آنها به وجود آید.  

بسیاری از بخشنامه های تسهیل تولید در کشوی بانک ها بایگانی شده و خاک می خورد
وی به تسهیلات ایجاد شده برای حمایت از واحدهای تولیدی به ویژه بدهکاران بانکی اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان آذرماه صاحبان واحدهای تولیدی فرصت دارند تا به بانک ها درخواست تعیین بدهی خود را منطبق بر قرارداد اولیه داشته باشند تا تسویه حساب به صورت نقدی انجام شود.  

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: بانک های عامل باید این بخشنامه را به اطلاع صاحبان واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران برسانند تا منطبق بر قرارداد اولیه با بانک محاسبه پرداخت تسهیلات با نرخ سود مصوب انجام شده و بیش از این ضرر و زیانی متوجه واحدهای تولیدی نشود.  

پیرموذن با بیان اینکه بسیاری از بخشنامه های تسهیل تولید در کشوی بانک ها بایگانی شده و خاک می خورد، تصریح کرد: هر چه سریعتر باید به همه سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی اعلام شود که در مهلت باقی مانده تا پایان آذرماه درخواست خود را مبنی بر استفاده از شرایط جدید در استمهال بدهی با قرارداد اولیه و تسویه حساب با بانک انجام دهند تا این کار با سرعت و قدرت بیشتر به انجام برسد.  

تقسیط ۶۰ ماهه بدهی واحدهای تولیدی به تأمین اجتماعی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در ادامه از تقسیط ۶۰ ماهه بدهی واحدهای تولیدی به تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: در این زمینه نیز بخشنامه ای به تأمین اجتماعی ابلاغ شده تا این تقسیط را برای واحدهای تولیدی انجام دهند.  

وی گفت: براساس فرم ابلاغ شده از طرف شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی دستگاه های دولتی به ویژه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی به همراه بانک ها باید حمایت خود را از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ارائه کنند تا تصمیم گیری در این زمینه به صورت ملی انجام شود.  

پیرموذن با قدردانی از همراهی خوب بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه خاطر نشان کرد: با عملکرد مناسب بانک کشاورزی استان اردبیل همواره در جایگاه دوم و سوم کشوری قرار دارد به طوریکه امسال نیز پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی با هدف رونق تولید زمینه خوبی را در توانمندسازی این بخش فراهم کرده است.  

انتظار داریم بانک ها در پرداخت تسهیلات خود پایه منابع پرداختی خود را تا سه برابر افزایش دهند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: هدف ما از بیان واقعی مطالب در حمایت از سرمایه گذاران تضعیف سیستم بانکی نیست بلکه امیدواریم افزایش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را با یک توازن مناسب شاهد باشیم تا در این جنگ اقتصادی و شرایط سخت کرونا و تحریم ها با همراهی سیستم بانکی، صاحبان واحدهای تولیدی بتوانند روی پای خود بایستند.  

وی ادامه داد: ما انتظار داریم بانک ها در پرداخت تسهیلات خود پایه منابع پرداختی خود را تا سه برابر افزایش دهند چرا که با ارقام قبلی نمی توان زمینه رضایتمندی تولیدکنندگان را به وجود آورد.  

پیرموذن اضافه کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تورم افسارگسیخته در کشور، با منابع قبلی بانک ها نمی توان کار خاصی را انجام داد که انتظار می رود حداقل سه برابر پرداختی های قبلی ترمیم شده و حمایت همه جانبه از فعالان این بخش انجام شود.  

کد خبر: ۶۱٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha