۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
 ۲۸۶۰ متر مربع از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد
با هدف حفظ عرصه‌های ملی؛

۲۸۶۰ متر مربع از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

دماوند- جویباری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند گفت: باهدف حفظ عرصه‌های ملی و انفال، دو هزار و ۸۶۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک «سرخ چشمه» رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

جمشیدجویباری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: باهدف حفظ عرصه های ملی و انفال، دو هزار و ۸۶۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان دماوند واقع در پلاک «سرخ چشمه» رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

جویباری افزود: این اراضی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با صدور دستور قضایی از سوی دادستان و باحضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و همکاری نیروی انتظامی بازپس گیری شده است.

وی ادامه داد: همزمان با عملیات رفع تصرف تمامی دیوار کشی و فنس کشی ها و بناها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عنوان داشت: در بحث صیانت و حفاظت از جنگل ها، مراتع و عرصه های ملی لازم است تا آحاد جامعه اعم از مسئولان، مردم، کشاورزان و دوستداران طبیعت، منابع طبیعی را در این خصوص یاری کنند.

جویباری منابع طبیعی را به عنوان بارزترین مصادیق انفال و از سرمایه های اساسی و غیرقابل افزایش کشور دانست و تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ عرصه های منابع طبیعی هرگونه تعدی به این عرصه ها جرم تلقی شده و نسبت به ان اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی مجموعه منابع طبیعی حفظ عرصه های ملی است خاطر نشان کرد: در این خصوص بدون هیچ اغماضی با افراد سودجو و فرصت طلب برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر: ۶۱٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha