۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کاهش مصرف ۵۰۰ مگاواتی برق با اصلاح سیستم روشنایی
مدیرعامل توانیر خبر داد

کاهش مصرف ۵۰۰ مگاواتی برق با اصلاح سیستم روشنایی

متولی زاده، مدیرعامل توانیر گفت: بزرگترین طرح اصلاح سیستم‌های روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری کشور که منجر به کاهش مصرف به میزان یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خواهد شد، آغاز شد.

به گزارش بازار، بزرگترین طرح اصلاح سیستم‌های روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری کشور که منجر به کاهش مصرف به میزان یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خواهد شد، امروز آغاز شد. این طرح از سوی اکیپ‌های عملیاتی شرکت‌های توزیع در سراسر کشور انجام می‌شود.

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر در آیین آغاز به کار این طرح سراسری با بیان این که توانیر این طرح را همزمان با آغاز روزهای سرد سال که مصرف سوخت گاز رشد زیادی دارد کلید زده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح به دنبال کمک به کاهش مصرف سوخت در کشور هستیم.

متولی زاده با اشاره به این که توانیر این اقدام را با بررسی‌های کارشناسی انجام می‌دهد، افزود: بخشی از میزان روشنایی در معابر بویژه بزرگ راه‌ها واتوبان‌ها می‌تواند تعدیل شود.

وی با بیان این که اصلاح سیستم روشنایی معابر باعث کاهش مصرف انرژی برق خواهد شد، یاداور شد: کاهش مصرف برق در نهایت باعث کاسته شدن از میزان مصرف سوخت در نیروگاه ها، حفظ محیط زیست با کاهش آلایندگی و کمک به اقتصاد کشور می‌شود.

متولی زاده با ابراز امیدواری برای این که مردم و همه نهادها با صنعت برق در این طرح همکاری کنند، تاکید کرد: صنعت برق همواره آمادگی کسب نظرات نخبگان را در اجرای طرح‌های خود دارد.

مدیرعامل توانیر گفت: مردم می‌توانند تنها با کاهش ۱ درجه روشنایی محیط کار یا منزل و خاموش کردن وسایل برقی اضافی در این ایام کرونایی، از بروز خاموشی بدلیل محدودیت سوخت در نیروگاه‌ها پیشگیری کنند.

کد خبر: ۶۱٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha