۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
شیائومی مدل جدید کتابخوان الکترونیکی Mi Reader Pro  را رونمایی کرد
معرفی کتابخوان شیائومی

شیائومی مدل جدید کتابخوان الکترونیکی Mi Reader Pro را رونمایی کرد

کمپانی شیائومی در سال جاری مجموعه ای از ابزار های هوشمند را به بازار روانه کرد، جدید ترین محصول این شرکت یک کتابخوان الکترونیکی است و Mi Reader Pro نام دارد که دارای صفحه نمایش ۷.۵ اینچی است؛ این کتابخوان از یک آندروید ۸.۱ بهره گرفته است و با فرمت های PDF، TXT، EXCEL، سازگار می باشد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: شیائومی به دلیل طراحی طیف گسترده ای از تلفن های هوشمند رده بالا و ارزان، یک شرکت بسیار محبوب در حوزه فناوری قلمداد می شود؛ این شرکت چینی یکی از پر کارترین قطب های فناوری و هوش مصنوعی در سال جاری عنوان گرفت، چرا که توانست مجموعه بیشماری از گوشی های همراه، ساعت های پایش سلامت برای دوران پاندمی ویروس کرونا و سایر ابزار هوشمند را به بازار عرضه کند. اکنون که به آخر سال ۲۰۲۰ نزدیک می شویم، شیائومی همچنان سورپرایزهای جدیدی را برای طرفداران خود رو می کند؛ روز گذشته  این شرکت از جدیدترین محصول خود که یک کتاب خوان الکترونیکی است رونمایی نمود. محصول جدید Mi Reader Pro نام دارد و به گفته بسیاری از کارشناسان یک رقیب جدی برای  Amazon Kindle Oasis  محسوب خواهد شد.

Mi Reader Pro صفحه‌ نمایش بزرگی دارد و از پتانسیل زیادی برای شخصی‌سازی صفحه‌ نمایش خود بهره می‌برد. صفحه‌ نمایش نسبتا بزرگ  LED ۷٫۸ اینچی  مدل E INK Carta HD با وضوح ۱۴۰۴ × ۱۸۷۴ در هر اینچ  ۳۰۰ PPI  پیکسل  را پیش روی کاربران قرار می‌دهد

این کتابخوان نسل بعدی و پیشرفته تر Mi Reader است که قبلا توسط همین کمپانی به بازار عرضه شده بود. البته لازم به ذکر است، که مدل قبلی  به علت مشکل صفحه نمایش کوچک ۶ اینچی و برخی نقص های فنی، مقبولیت زیادی را بین کاربران پیدا نکرد، البته شاید مقارن بودن این محصول با کتابخوان هایی پیشرفته تری همانند Amazon Kindle بود که مانع از شهرت گرفتن آن در سطح بین المللی شد. گفتنی است که  شیائومی در مدل جدید Mi  Reader Pro سعی کرده است ویژگی های  فراتری از مدل قبلی را تعبیه کند تا لذت یک کتابخوانی دلپذیر را در دوران پاندمی کرونا به کاربران خود ارائه کند.

اولین چیزی که توجه کاربران را به خود جلب می کند این است که Mi Reader Pro با یک صفحه نمایش باور نکردنی و پر کاربرد  همراه با مجموعه ای از تنظیمات ارائه شده است، Mi Reader Pro صفحه‌ نمایش بزرگی دارد و از پتانسیل زیادی برای شخصی‌سازی صفحه‌ نمایش خود بهره می‌برد. صفحه‌ نمایش نسبتا بزرگ  LED ۷٫۸ اینچی  مدل E INK Carta HD با وضوح ۱۴۰۴ × ۱۸۷۴ در هر اینچ  ۳۰۰ PPI  پیکسل  را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. بر خلاف رایانه های لوحی مانند iPad، بیشتر کتابخوان های  الکترونیکی نور خود را برای مطالعه در محیط های تاریک فراهم می کنند، این ابزار الکترونیکی از یک سیستم نور جانبی استفاده می کنند که درخشش صفحه را بیش از پشت آن فراهم خواهد کرد؛ نمایشگر Mi Reader Pro نیز دارای یک چراغ جلو با ترکیبی از چراغ های LED سفید و عنبر است و از ۲۴ درجه برای تنظیم روشنایی برخوردار است که کاربران را قادر می سازد رنگ فونت‌ها را تغییر دهند تا گرم‌تر یا سردتر نشان داده شوند. در حقیقت،   افراد می توانند با توجه به محیط اطراف، تن های رنگی  را تغییر دهند و تجربه راحت تری را برای خواندن فراهم کنند.

این دستگاه دارای ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی است. دستگاه دارای پردازنده مرکزی چهار هسته ای و اندروید ۸.۱ Oreo  است که در مقایسه با مدل های امروزی، بسیار قدیمی است. البته کارشناسان با وجود سن Oreo  ارائه یک تجربه رضایت بخش از کتاب الکترونیکی  را پیش بینی می کنند

 در زیر کاپوت، این دستگاه دارای ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی است. دستگاه دارای پردازنده مرکزی چهار هسته ای و اندروید ۸.۱ Oreo  است که در مقایسه با مدل های امروزی، بسیار قدیمی است. البته کارشناسان با وجود سن Oreo  ارائه یک تجربه رضایت بخش از کتاب الکترونیکی  را پیش بینی می کنند. این کتاب خوان دارای قابلیت اتصال به Wi-Fi و بلوتوث ۵.۰ است و به راحتی  از سیستم عامل های محلی چینی مانند Baidu و WeChat Reading پشتیبانی می کند. این دستگاه از فرمت‌های EPUB، PDF، TXT، EXCEL، PPT و آفیس نیز پشتیبانی می‌کند. شیائومی امیدوار است در مدل های آینده این نسل و به در خواست کاربران کتابخوان های الکترونیکی خود ، ویژگی audiobooks را اضافه کند.

علاوه بر این، شیائومی ویژگی Xiao AI Voice را در این محصول به کار برده است تا کاربران راحت‌تر بتوانند کتاب مورد نظر را در آرشیو ها پیدا کنند. باتری در نظر گرفته شده برای می ریدر پرو ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که تا ۷۰ روز دستگاه را در حالت استند بای روشن نگه می‌دارد. این دستگاه داری پورت تغذیه شارژ USB ۳.۱  است و همانند یک کتابخانه کامل با آرشیو بزرگی از کتاب های الکترونیکی عمل خواهد کرد. این کتابخوان از طریق بلوتوث و یا  پورت USB Type-C به سایر دستگاه ها همانند گوشی همراه و یا دستگاه پرینتر متصل خواهد شد و  انتقال فایل ها را ممکن ساخته است.

این کتاب خوان دارای قابلیت اتصال به Wi-Fi و بلوتوث ۵.۰ است و به راحتی  از سیستم عامل های محلی چینی مانند Baidu و WeChat Reading پشتیبانی می کند. این دستگاه از فرمت‌های EPUB، PDF، TXT، EXCEL، PPT و آفیس نیز پشتیبانی می‌کند

Mi Reader Pro فقط به رنگ مشکی عرضه می شود و قیمت آن به طور رسمی ۱، ۲۹۹ CNY است. اولین فروش با قیمت ۰۱۹۹ CNY آغاز می شود، یعنی حدود ۱۶۵ دلار خواهد بود. این دستگاه فعلا در اختیار کاربران چینی قرار دارد و قرار است در اولین ماهای سال آینده به بازار های بین المللی نیز عرضه گردد.

کد خبر: ۶۱٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha