۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
مرز «ریمدان» واقع در جنوب سیستان و بلوچستان بزودی افتتاح می‌شود
استاندار سیستان و بلوچستان:

مرز «ریمدان» واقع در جنوب سیستان و بلوچستان بزودی افتتاح می‌شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز رسمی «ریمدان» شهرستان دشتیاری واقع در جنوب این استان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی ۲۹ آذرماه افتتاح می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی اظهار داشت: مرز «ریمدان» به عنوان یکی از مبادی رسمی برای افزایش مبادلات بازرگانی با پاکستان و اتصال آن به بندر مهم اقتصادی این کشور یعنی کراچی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی افزود: از طرفی این مرز زمینه را برای اتصال چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا را فراهم خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز ریمدان شهرستان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی کشور به ۳۷ درصد جمعیت جهان (پاکستان، چین و هند) بوده بنابراین توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

وی از اعضای کابینه دولت برای رسمی کردن این مرز قدردانی کرد و اظهار داشت: از اینکه دولت به پایانه مرزی ریمدان توجه و در حال آماد سازی زیرساخت‌ها بوده تشکر می‌کنیم.

موهبتی بیان کرد: توجه به اشتغال مرزنشینان ضروری بوده و علاوه‌بر مرز ریمدان باید در سایر نقاط سیستان و بلوچستان مرز رسمی تعریف و راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به مزیت‌ها و موقعیت‌های استراتژیک ایران تصریح کرد: مرز ریمدان با توجه به ظرفیت راهبردی باید به عنوان مرز استاندارد جهانی تعریف شود تا شاهد جابجایی کالا و مسافر باشیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

کد خبر: ۶۱٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha