۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مجتمع گاز پارس جنوبی روزانه ۷۸۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند
با ۲۵ فاز پالایشگاهی فعال؛

مجتمع گاز پارس جنوبی روزانه ۷۸۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند

بوشهر - مدیر هماهنگی و نظارت بر توزیع مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این مجتمع با ۲۵ فاز پالایشگاهی فعال و با برداشت حداکثری از مخازن مشترک روزانه ۷۸۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، علی احمدی، مدیر هماهنگی و نظارت بر توزیع مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با قابلیت اطمینان ۹۹.۵ درصد آمادگی لازم جهت ایفای نقش خطیر خود در تأمین انرژی مورد نیاز کشور به‌خصوص در ماه‌های سرد پیش رو را دارد.

وی با بیان اینکه با شروع سرمای هوا در کل کشور در حال حاضر پالایشگاه‌های این مجتمع با حداکثر ظرفیت تولید در سرویس هستند، اظهار داشت: پتانسیل تولید روزانه در این مجتمع، بالغ بر ۵۶۰ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده بوده ، که معادل بیش از ۷۰ درصد تولید گاز کشوراست.

احمدی در خصوص سایر تولیدات مجتمع گفت: پتانسیل روزانه تولید اتان در این مجتمع بالغ بر۱۲ هزار تن اتان بوده، که برای تأمین خوراک پتروشیمی‌های عسلویه استفاده می‌شود.

وی میزان تولید میعانات گازی این شرکت را روزانه بالغ بر ۷۸۰ هزار بشکه عنوان کرد و گفت: این ماده با ارزش به منظور صادرات و تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پتروشیمی نوری تولید می‌شود.

این مقام مسئول همچنین تولید روزانه ال.پی.جی مجتمع گاز پارس جنوبی را روزانه بالغ بر ۱۶ هزار تن بیان کرد و اظهار داشت: تولید روزانه بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ تن گوگرد نیز توسط مجتمع گاز پارس جنوبی صورت می‌گیرد که مصارف صادراتی دارد.

کد خبر: ۶۱٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha