۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مشکلات مالی بانک‌ها پاشنه آشیل حمایت از بخش مسکن
رئیس پیشین بانک مرکزی:

مشکلات مالی بانک‌ها پاشنه آشیل حمایت از بخش مسکن

مظاهری، رئیس پیشین بانک مرکزی بیان کرد: اینکه اراده ای برای پرداخت تسهیلات و اعتبارات به بخش مسکن وجود ندارد ناشی از مشکلات مالی است که بانک ها با آن درگیر هستند.

به گزارش بازار، طهماسب مظاهری با تصریح بر اینکه بانک ها نه تنها در حوزه مسکن که در سایر بخش های اقتصادی نیز حمایتی واحدهای تولیدی انجام نمی هند، گفت: وقتی صحبت های تولید کنندگان را گوش می کنیم متوجه می شویم در همه بخش ها این گله وجود دارند زیرا آن ها مجبور هستند برای تامین مالی در فعالیت های اقتصادی باید از جیب خودشان هزینه کنند زیرا در استفاده از تسهیلات بانکی مشکلات جدی وجود دارد.

وی اشاره کرد: اگر کسی بخواهد کار خدماتی یا صنعتی انجام بدهد، نمی تواند به راحتی از بانک ها منابع مالی دریافت کنند و بخش مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه این یک رویه نادرست در همه حوزه ها وجود دارد.

رئیس پیشین بانک مرکزی دلیل این رویکرد از سوی بانک ها را تنگنای مالی بانک ها دانست و عنوان کرد: در حقیقت اینگونه نیست که اراده ای برای پرداخت تسهیلات و اعتبارات به بخش مسکن وجود ندارد بلکه ناشی از مشکلات مالی است که بانک ها با آن درگیر هستند.

وی افزود: مشکلات و تنگناهای مالی بانک ها نیز ناشی از سیاست های غلط نابجا و بیش از حد دولت از منابع بانکی است و مسئله سود بانکی نیز این موضوع را تشدید کرد و این مسائل سبب شده است بانک ها در دو سال گذشته دچار مشکلات مالی شوند زیرا منابع مالی جدیدی نتوانسته اند ایجاد کنند.

مظاهری با بیان اینکه بانک مرکزی تصمیم گرفته است به بانک ها پایه پولی برای تامین اعتبار تزریق نکند، اظهار کرد: در حقیقت بانک ها تسهیلاتی که به مردم می دهند از منابع خودشان است و بانک مرکزی پول جدید تزریق نکرده است که البته این مهم یک تصمیم درست و به جا بوده است.

کد خبر: ۶۱٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha