۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
تعطیلات کریسمس و بحران کرونا

تعطیلات کریسمس و بحران کرونا

سران دولت ایتالیا در خصوص محدودیت های کرونایی در ایام کریسمس تصمیم گیری می کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: به نقل از ایل جورناله صبح امروز نشست فوق العادۀ میان دولت و دانشمندان برگزار شد. دولت ایتالیا به سوی تشدید تدابیر محدودیتی برای تعطیلات پیش می روند. کنته آمادگی این را دارد که سراسر ایتالیا را تعطیل کند.

تجمعات، خیابان های شلوغ و خریدهای بی رویه: دولت به طور جدی نگران موج سوم شیوع کرونا است و در فکر تصویب تدابیر جدید و نیز شدیدتر در آستانۀ کریسمس است.

البته نشست روز گذشته به گفتۀ یکی از شرکت کنندگانش به یک کابینۀ جنگی شباهت داشت. از یک سو افرادی خواستار کاهش تدابیر برای استراحت دادن به مردم ایتالیا  بودند و از سوی دیگر کسانی خواستار دنبال کردن خط مشی آلمان و اعمال یک تعطیلی سراسری بودند.

از هم اکنون در فکر تبدیل کل کشور به منطقۀ قرمز یا نارنجی از تاریخ ۲۴ دسامبر تا ۲ یا ۶ ژانویه هستند و احتمالاً هر گونه جابجایی نیز ممنوع خواهد شد. مگر برای کسانی که ساکن یک شهر دارای کمتر از ۵ هزار جمعیت بوده که در آن صورت می توانند تا شعاع ۳۰ کیلومتری جابجا شوند.

به نظر می رسد که خط مشی نخست وزیر ایتالیا روشن باشد و آن اعمال مجدد تدابیر محدودیتی برای ایام کریسمس است. چنانچه کمیتۀ فنی-علمی خطر وقوع موج سوم را قطعی اعلام کند در آن صورت سراسر ایتالیا تعطیل خواهد شد. در هر صورت قرار است در ساعات آینده آمار شیب همه گیری ارزیابی شود و سپس در خصوص لزوم کنترل جدی و موثر ویروس کرونا در ایام تعطیلات  تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر: ۶۱٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha