۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
کرونا باعث کاهش تولید ناخالص جهانی به میزان دستکم ۵ درصد خواهد شد
گزارشگر ویژه سازمان ملل:

کرونا باعث کاهش تولید ناخالص جهانی به میزان دستکم ۵ درصد خواهد شد

قبل از کرونا تعداد ۷۳۰ میلیون زن و مرد در جهان در فقر شدید به سر می بردند. در سال ۲۰۲۱ این رقم ممکن است به ۹۰۰ میلیون نفر برسید.

بازار ؛ گروه بین الملل: گزارشگر ویژۀ سازمان ملل در امور آفریقا به اونیره گفت: «میراث پاندمی، ۲۰۰ میلیون فقیر بیشتر خواهد بود.» قبل از این پاندمی تعداد ۷۳۰ میلیون زن و مرد در جهان در فقر شدید به سر می بردند. در سال ۲۰۲۱ این رقم ممکن است به ۹۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی معتقد است که ورای ارقام، تصمیمات سیاسی کاملاً مشخصی پنهان شده است. تلاش برای مبارزه با فقر کاملاً قابل حمایت است. صحبت از خواستن آن است. به همین علت وی از چند هفته پیش درگیر مأموریتی نزد نهادهای اروپایی به منظور ارزیابی تدابیری است که آنها علیه فقری که کووید در حال تشدید آن است اتخاذ نموده اند.

وی معتقد است که در این رابطه یک مسأله اجتناب ناپذیر است و آن اینکه با وجود سازمان بین المللی کار و دولت فرانسه، ما سازوکار جدیدی به منظور مقابله با آن پیشنهاد می کنیم و آن صندوق جهانی برای حمایت اجتماعی است.

به اعتقاد وی بحران کرونا باعث کاهش تولید ناخالص جهانی به میزان دستکم ۵ درصد خواهد شد. رکود در اروپا و آمریکا فراوان خواهد بود. مناطق در حال توسعه و به ویژه آفریقا و جنوب شرق آسیا بهای سنگین تری خواهند پرداخت.

وی در پاسخ به این پرسش که آفریقا یکی از مناطقی است که کمتر هدف پاندمی قرار گرفته است، گفت که این یک تناقض به شمار می آید. آمار سرایت و مرگ و میر  در این قاره کمتر از حد پیش بینی شده بود. علت آن احتمالاً سن اندک مردم آن، اعمال فوری محدودیت ها و تجربه ای است که به واسطۀ بیماری ابولا پشت سر گذاشته بودند. با این وجود، از نظر اجتماعی به شدت تحت الشعاع قرار گرفته است. زیرا کشورهای آفریقایی دسترسی اندکی به اعتبار در بازارهای مالی به منظور جبران کمبودها و گسترش حمایت اجتماعی اقشار آسیب پذیرتر دارند.

وی در رابطه با نقش اروپا در مقابله با فقر دوران پسا کووید حتی در داخل مرزهایش گفت که پیش از این نیز از هر ۵ اروپایی یک نفر با خطر محرومیت اجتماعی روبرو بود. پاندمی باعث افزایش بیکاری شد. در برخی کشورها دریافت کنندگان یارانه ها به میزان ۱۰ درصد افزایش یافتند. سال آینده نیز دولت ها کمک های دولتی را کاهش خواهند داد و بسیاری از شرکت ها ناگزیر به پایان دادن به فعالیت خود خواهند بود.

کد خبر: ۶۱٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha