۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
مقاومت مرغداران اصفهان در برابر کاهش قیمت مرغ| قیمت تخم‌مرغ تغییری نمی‌کند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مقاومت مرغداران اصفهان در برابر کاهش قیمت مرغ| قیمت تخم‌مرغ تغییری نمی‌کند

اصفهان– ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: برخی از مرغداران با توجه به تامین نهاده‌ها و الزام به فروش مرغ با قیمت مصوب تنظیم بازار در برابر کاهش قیمت این محصول مقاومت می‌کنند.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به برگزاری جلسه تنظیم بازار برای تعیین قیمت تخم مرغ اظهار داشت: با بررسی قیمت تخم مرغ در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که این افزایش قیمت در بازار زیاد نبوده و در حال حاضر قیمت تخم مرغ در اصفهان تغییر نخواهد داشت.

توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصفهان
وی افزود: برای مدیریت بازار توزیع تخم‌مرغ با قیمت مصوب توزیع این محصول در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازارهای کوثر را در دستور کار داریم که برای این امر شرکت سیمرغ نیز آمادگی خود را اعلام کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه نرخ مصوب تخم مرغ در کشور ۱۲ هزار تومان در مزرعه است، ابراز داشت: این قیمت در استان اصفهان تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان نیز مصوب شده است و این محصول در نهایت با ۲۳ درصد افزایش قیمت با نرخ ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

وی ادامه داد: قیمت تخم مرغ شانه‌ای و فله‌ای بر اساس مصوبه تنظیم بازار تعیین می‌شود اما قیمت تخم مرغ‌های بسته بندی شده کمی بیشتر از قیمت مصوب خواهد بود.

ایراندوست در ادامه با اشاره به توقف صادرات تخم مرغ از استان اصفهان گفت: این امر به منظور ساماندهی وضعیت توزیع تخم مرغ اجرایی شده است.

کاهش کشتار مرغ به میزان ۱۷۰ تن در یک شب
وی در ادامه در خصوص کاهش کشتار مرغ طی دو روز گذشته در استان اصفهان ابراز داشت: این میزان تا کشتار ۱۷۰ تن مرغ در یک شب نیز رسید که روز گذشته در این ارتباط جلسه‌ای با برخی از مرغداری‌ها برگزار کردیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه درخواست ما از مرغداران توزیع ۱۰۰ درصدی محصول آنها مطابق با نرخ مصوب است، ابراز داشت: باید توجه داشت در دوره‌ای که با کمبود نهاده‌های طیور مواجه شدیم ۲۵ درصد از گوشت مرغ با قیمت مصوب توزیع می‌شد این روند با تامین نهاده‌های بیشتر به ۵۰ درصد رسید.

۱۰۰ درصد نهاده‌های طیور در اصفهان تامین شد
وی با بیان اینکه امروز جهاد کشاورزی ادعای تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های دولتی برای مرغداری‌های گوشتی را دارد، ااضفه کرد: از این رو از مرغداران خواستیم که ۱۰۰ درصد محصول را با قیمت مصوب توزیع کنند که در این زمینه برخی از آنها مقاومت می‌کنند.

ایراندوست با بیان اینکه بر اساس مصوبه کشوری و تاییدیه وزارت بهداشت توزیع مرغ تا ۴۰ روز باید انجام شود، ادامه داد: اینم در حالی است که مرغداران بر این باورند ذائقه مردم اصفهان گوشت کمتر از دو کیلوگرم را نمی‌پسندند و آنها مجبور هستند مرغ را تا زمان بیشتری نگهداری کنند.

لزوم فرهنگسازی برای مصرف مرغ با وزن کمتر در اصفهان
وی با بیان اینکه ضروری است با عرضه مرغ سالم‌تر به بازارو اجبار مصرف کنندگان به خرید این محصول برای آنها فرهنگسازی لازم صورت گیرد، ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند که مرغ بیش از دو کیلوگرم داروی بیشتری مصرف کرده و از سلامت لازم برخوردار نیست.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: در بسیاری از استان‌های کشور استفاده از مرغ بین یک یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ گرم فرهنگسازی شده و در اصفهان نیز باید این امر دنبال شود.

کد خبر: ۶۱٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha