۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
امضای تفاهم‌نامه بین بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق
در راستای رصد تراکنش‌های مالی صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه بین بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق

دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هماهنگی بین این ستاد با بانک مرکزی خبر داد و گفت: این هماهنگی در خصوص تراکنش‌های ارزی و ریالی است.

به گزارش بازار، دهقانی نیا از هماهنگی بین ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا با بانک مرکزی خبر داد و گفت: این هماهنگی در خصوص تراکنش های ارزی و ریالی است و در واقع این دو دستگاه گام هایی را با همکاری یکدیگر بر می دارند که بتواند اتصال تراکنش های مالی کشور را محقق کرد.

وی افزود: اگر این اتفاق مثبت رخ دهد، شفافیت خاصی روی تعامل های الکترونیکی و تبادل های مالی و بانکی به وجود می آید که در پی آن، امکان رصد و نظارت را برای بانک مرکزی مهیا می کند و نتایجی هم به عنوان پایلوت منتشر شده است شگفت انگیز بوده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر اقدامات انجام شده این ستاد در هفته گذشته گفت و بیان کرد: هماهنگی بین ستاد با نیروی انتظامی، پلیس راهوار و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص برقرار کردن نزدیک به ۱۰۰ سامانه الکترونیکی دوربین ثبت تخلف و تردد بوده است که می توان به وسیله آن ها، امکان سنجی وزن حامل در حین حرکت را محقق کرد.

وی در این سامانه توضیح داد و بیان کرد: با نصب این دوربین ها، می توانیم وزن حامل را بدون آنکه آن را متوقف کنیم متوجه شویم و همچنین به این وسیله می توان متوجه شد آیا حامل مورد نظر دارای مجوز بارنامه برای تردد است یا خیر و در واقع با این فناوری می توان ظن حمل کالای قاچاق را متوجه شد.

دهقانی نیا بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات این هفته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امضای دستورالعمل توسط دستگاه هایی بود که درحوزه حفاظت از دوربین ها فعالیت می کردند زیرا یکی از مشکلات این بود که این دوربین ها مورد حمله برخی از گروه ها و افراد قرار می گیرند و نیازمند این است که هر دستگاهی بنا به وظایف خود، از دستگاه ها محافظت کند.

کد خبر: ۶۱٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha