۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
صادرات شمش القایی، منوط به رعایت کامل کف عرضه مجاز در بورس کالا

صادرات شمش القایی، منوط به رعایت کامل کف عرضه مجاز در بورس کالا

روز گذشته (سه شنبه)، شورای رسته تولیدکنندگان شمش القایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، جلسه‌ای را با حضور اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی این وزارتخانه برگزار کردند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، معاون امور صنایع معدنی وزارت صمت دیروز در جلسه مشترکی با شورای رسته تولیدکنندگان شمش القایی انجمن فولاد با پیشنهاد این تولیدکنندگان مبنی بر تخصیص سهمیه آهن اسفنجی موافقت کرد و تاکید داشت که صادرات شمش القایی منوط به رعایت کامل کف عرضه مجاز در بورس کالا خواهد بود. روز گذشته، شورای رسته تولیدکنندگان شمش القایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، جلسه‌ای را با حضور داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی این وزارتخانه برگزار کردند.

شنیده‌ها از برخی منابع نزدیک به تولیدکنندگان شمش القایی حاکی از آن است که القایی‌ها در این نشست  مشکلات خود در رابطه با تامین مواد اولیه و عرضه شمش در بورس کالا را بیان کردند و خواستار همکاری و همراهی بیشتر دولت با بخش خصوصی شدند. این تولیدکنندگان در جلسه دیروز پیشنهاد دادند که جهت تشویق شرکت‌های این حوزه به حضور و عرضه بیشتر در بورس کالا، به شرکت‌هایی که تا کنون در بورس شمش عرضه کرده‌اند، سهمیه آهن اسفنجی تخصیص یابد.

به نقل از برخی حاضران در این جلسه، ظاهرا این پیشنهاد مورد موافقت معاون معدنی وزارت صمت نیز قرار گرفته و او دستورات لازم جهت اجرا و پیگیری موضوع را صادر کرده است و قرار بر این است که مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، اقدامات لازم را درباره قیمت و شرایط عرضه آهن اسفنجی به تولیدکنندگان القایی انجام دهد. همچنین تولیدکنندگان حاضر در این جلسه، از وزارت صمت درخواست کرده‌اند در زمینه تسهیل عرضه شمش توسط شرکت‌های القایی در بورس کالا و ضمانت‌های سنگینی که در این زمینه دریافت می‌شود، هماهنگی لازم را با شرکت‌ بورس کالای ایران انجام دهند.

تولیدکنندگان حاضر در این نشست همچنین از دولت درخواست کردند در شرایطی که شمش عرضه‌شده در بورس کالا در دو هفته بدون مشتری ماند، آنها بتوانند محصول خود را خارج از بورس به فروش رسانده و سپس معامله مذکور را در بورس کالا ثبت کنند. درباره این موضوع نیز قرارشد که موارد با هماهنگی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه تعیین شود. به گفته برخی منابع آگاه، مسئولان دولتی نیز در پایان این نشست تاکید کردند که صادرات تولیدکنندگان شمش القایی منوط بر رعایت کامل کف عرضه مجاز در بورس کالا خواهد بود.

کد خبر: ۶۱٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha