۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱
مالیات بر عایدی سرمایه در آستانه رسیدن به بودجه ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد

مالیات بر عایدی سرمایه در آستانه رسیدن به بودجه ۱۴۰۰

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر مجلس در یک الی دو هفته آینده با طرح مالیات بر عایدی سرمایه موافقت کند قبل از اینکه بررسی بودجه در مجلس آغاز شود، ما می‌توانیم یک حکم قانونی به نام مالیات بر عایدی سرمایه را هم در این بودجه داشته باشیم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به طرح پایه‌های جدید مالیاتی در مجلس گفت: کلیات طرح ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی در مجلس دهم تصویب شد، اما به دلیل عدم همکاری دولت، این طرح نهایی نشد.

این نماینده مجلس بیان داشت: خوشبختانه طی دو الی سه ماه اخیر با تلاش نمایندگان کمیسیون اقتصادی، طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شد و این طرح در حال حاضر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اگر صحن علنی مجلس در یک الی دو هفته آینده با این طرح موافقت کند قبل از اینکه بررسی بودجه در مجلس آغاز شود ما می‌توانیم یک حکم قانونی به نام مالیات بر عایدی سرمایه را در این بودجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه یکی از محورهای اصلی اصلاح ساختار بودجه است و می‌تواند در صورت تصویب و موافقت شورای نگهبان برای اولین بار در بودجه سال ۱۴۰۰ عملیاتی شود.

پورابراهیمی بیان داشت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای دهک‌های پردرآمد مدنظر قرار گرفته و می‌تواند در راستای نظام اقتصادی به کار گرفته شود.

کد خبر: ۶۱٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha