۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
۶۸۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شد
استاندار گلستان:

۶۸۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شد

گرگان- حق شناس، استاندار گلستان از پرداخت ۶۸۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در ۹ ماهه نخست سال خبر داد و گفت: با این پرداخت‌ها مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان تا حدودی رفع شده است.

هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی گلستان مشکل سرمایه در گردش است و با پرداخت تسهیلات رونق تولید بخشی از مشکل نقدینگی این واحدها مرتفع شده است.

وی افزود: در نه ماهه گذشته ۶۸۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شده و گلستان جزو سه استان برتر کشور در پرداخت تسهیلات در این حوزه بوده است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه پرداخت این میزان تسهیلات رونق بیانگر توجه به بخش خصوصی در استان و عملکرد مثبت بانک‌ها است، به مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی گلستان اشاره و تصریح کرد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تحریم‌ها اقتصاد ایران رشد اقتصادی منفی را تجربه کرد و طبیعی است وقتی مشتری و تقاضا نباشد عرضه هم شکل نمی‌گیرد و بنگاه‌های گلستان با کاهش تولید مواجه شدند.

وی این موضوع و مشکل سرمایه در گردش را از اصلی‌ترین دلایل کاهش تولید بنگاه‌های اقتصادی استان اعلام و بیان کرد: همچنین پس از شیوع کرونا ترکمنستان مرزهای خود را به روی تجار و بازرگانان ما بست و همچنان مرز زمینی ما (اینچه برون) با این کشور بسته است.

حق شناس با بیان اینکه این مباحث و کاهش تجارت و رکودی که در بخشی از اقتصاد حاکم شد آسیب‌های جدی به واحدهای تولیدی استان وارد کرده است، اضافه کرد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات رونق تولید در سالجاری و سال آینده شاهد رونق بیشتری در رونق صنعتی استان باشیم.

کد خبر: ۶۱٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha