۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
خرید اینترنتی از کشاورزان

خرید اینترنتی از کشاورزان

در روزگاری زندگی می‌کنیم که کسب‌ و کار اینترنتی در اغلب پیشه‌ها شکل جدی به خود گرفته و مصرف کننده، کالاهای مورد نظر خود، سفرهای درون و برون شهری، درمان، غذا، خدمات و… را از طریق پلتفرم‌های اینترنتی گوناگون و متنوع تهیه می‌کند.

به گزارش بازار، یکی از عیوب خریدوفروش محصولات کشاورزی و زراعی، وجود واسطه‌های فراوان بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی است. این امر سبب شده که محصول با قیمت زیادی به مصرف کننده برسد و همچنین کمترین سود ممکن را تولید کننده و کشاورز زحمت‌کش ببرد. در این بین سود اصلی و کلان به واسطه‌های گوناگونی می‌رسد که هیچ گونه ارزش افزوده‌ای در زنجیره مصرف، تولید نمی‌کنند و تنها با واسطه‌گری مبالغ هنگفتی را که سهم واقعی کشاورز است به جیب می‌زنند. در چنین شرایطی وجود فضای کسب‌وکارهای نو برای قطع دست واسطه‌گران امری ضروری به شمار می‌رود.

در روزگاری زندگی می‌کنیم که کسب‌وکار اینترنتی در اغلب پیشه‌ها شکل جدی به خود گرفته و مصرف کننده، کالاهای مورد نظر خود، سفرهای درون و برون شهری، درمان، غذا، خدمات و… را از طریق پلتفرم‌های اینترنتی گوناگون و متنوع تهیه می‌کند. وجود سازوکاری مشابه در عرضه مستقیم محصولات زراعی و کشاورزی، بزرگترین خلا موجود در این زمینه بود. اما کشاورز مارکت با حضور قدرتمند و پررنگ خود این خلا را از بین برده است. کشاورز مارکت با فراهم‌آوردن فضایی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، کار را برای تولیدکنندگان و خریداران عمده و خرد آسان و دست واسطه‌ها را کوتاه کرده‌است.

خریداران و مصرف‌کنندگان در هر نقطه از کشور می‌توانند تنها با یک کلیک در کشاورز مارکت به اطلاعات مربوط به محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. کشاورز مارکت این امکان را برای خریدار مهیا می‌کند که بتواند از طریق تماس مستقیم با کشاورز و تولیدکننده خرید حضوری داشته باشد، و یا این که به شکل غیرحضوری خرید اینترنتی خود را انجام دهد.

در خرید غیرحضوری، خریدار باید از وجود سازوکاری امن برای نقل‌وانتقال وجوه مالی مطمئن شود تا بتواند با خیالی راحت مبلغ مورد نظر فروشنده را تامین و واریز کند. این مسئله در کشاورز مارکت پیش بینی و به شکل جدی اجرا شده است. به طوری که هنگام خرید لینک اختصاصی پرداخت وجه به مخاطب ارائه می‌شود و سپس مبلغ واریزی در حسابی واسطه که مجوز پرداخت یار بانک مرکزی را دارا است، به امانت گذاشته می‌شود. مبلغ مورد نظر در حساب امانی می‌ماند تا این که پس از دریافت محصول و تایید از سمت خریدار، در نهایت پول از حساب امانی به حساب تولیدکننده واریز شود. وجود چنین سازوکار حرفه‌ای و امنی برای تجارت‌های از راه دور و غیر حضوری، اطمینان‌خاطر لازم را بر هر دو طرف معامله فراهم می‌آورد و جای هیچ گونه نگرانی برای سواستفاده‌های احتمالی باقی نمی‌گذارد.

در کشاورز مارکت با طبقه‌بندی منظم محصولات در دسته‌های باغی، زراعی و حیوانات مزرعه مواجه هستیم که کار را برای پیدا کردن محصول مورد نظر کاربران آسان می‌کند. همچنین با استفاده از امکان انتخاب شهر و مکان مورد نظر، می‌توان طبق سلیقه و خواست خود، محصول مورد نظرتان را جست‌وجو و انتخاب کرد. برای مثال شخصی محصول یک منطقه خاص را مد نظر دارد یا این که برای کاهش هزینه حمل بار، می‌خواهد با نزدیکترین عرضه‌کننده متصل شود. این امکان در کشاورز مارکت پیش‌بینی شده است.

یکی از امکانات جالب و برتر کشاورز مارکت، عرضه محصولات تولیدکننده با بسته‌بندی شیک و با برند اختصاصی تولید کننده خواهد بود. کشاورزان و تولید کنندگان می‌توانند با ارائه نمونه محصول و گرفتن تاییدیه نهایی از کارشناسان کشاورز مارکت، محصولاتشان را با برند اختصاصی خود راهی بازارهای جهانی کنند.  با این کار به جای فروش فله و بدون برند محصول، می‌توان آن را با برند مشخص و ایجاد ارزش افزوده به خریداران مشتاق عرضه نمود.

بازار کشاورزی بدون واسطه یکی از آرزوهای قدیمی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات زراعی بود که با کشاورز مارکت این آرزو محقق شد. برای عرضه مستقیم محصول خود به عنوان کشاورز و تولیدکننده، یا خرید محصول مورد نظرتان به عنوان خریدار می‌توانید با کلیک بر www. keshavarz. market خیلی راحت و با خیالی آسوده به دنیای بدون واسطه کشاورزی متصل شوید.

کد خبر: ۶۱٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha