۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
آخرین نمایشگاه فعالان مالی کشور در قرن چهاردهم برگزار می‌شود

آخرین نمایشگاه فعالان مالی کشور در قرن چهاردهم برگزار می‌شود

نمایشگاه تراکنش ایران از آبان ماه سال جاری در فضای مجازی آغاز به‌کار کرده است و در تاریخ ۲۳ و ۲۴ دی‌ ماه برگزار خواهد شد. فعالیت‌های نمایشگاه تا به امروز معرفی شرکت‌کنندگان در ITE ۲۰۲۰ در رسانه‌های مرکز فابا مانند صفحه اینستاگرام این مجموعه به‌صورت برگزاری لایو با مدیران مجموعه‌های شرکت‌کننده، انتشار اخبار از طریق سایت فابانیوز و دیگر بسترهای مجازی این مرکز است.

به گزارش بازار، نمایشگاه تراکنش ایران از آبان ماه سال جاری در فضای مجازی آغاز به‌کار کرده است و در تاریخ ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه برگزار خواهد شد. برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت موضوع‌های نئوبانک‌ها، کیف الکترونیکی‌پول، هویت دیجیتال، نسل جدید کوربنکینگ و تحول دیجیتال، چالش بورسی شدن استارتاپ‌ها و خلاء‌های نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت، همچنین جشنواره استارتاپی و نوآوری، جشنواره چهره‌های ماندگار و برگزاری دوره آموزشی «بانکداری نوین» ‌ برای مدیران عامل و هیئت‌های مدیره و عامل بانک‌ها از بخش‌های مختلف این رویداد است.

هر سال آبان‌ماه فصل برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران است. امسال نیز در اواخر بهار برنامه‌های نمایشگاه امسال با حضور معاون فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد و فرایند اجرایی این رویداد فناوری‌های بانکی، مالی و پرداخت نیز در اواخر مهرماه آغاز شد. نمایشگاه امسال با رویکرد سال‌های گذشته، اما با تفاوت‌های اجرایی متناسب با شرایط پاندمی کرونا برنامه‌ریزی شد و قرار بود در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آذرماه برگزار شود، اما با توجه به وضعیت این روزهای کشور و با مشورت ستاد کرونا این تاریخ به ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه تغییر کرد و کم‌تر از ۳۰ روز تا برگزاری ITE ۲۰۲۰ فرصت باقی مانده است.

ITE ۲۰۲۰ با رویکرد اجرایی متفاوت از سال‌های گذشته و متناسب با شرایط پاندمی کرونا، برنامه‌های خود را با تغییراتی اجرا خواهد کرد. در رویداد امسال بخش فضای مجازی نمایشگاه تراکنش ایران نقش مهمی را بر عهده دارد تا هم بتوان این رویداد را که برای تاب‌آوری کسب‌وکارها در این شرایط لازم است برگزار کرد و هم با رعایت دستورالعمل‌های متناسب برای جلوگیری از شیوع کرونا، سلامت شرکت‌کنندگان را تامین کرد. از این رو ستاد اجرایی نمایشگاه جدای از پررنگ کردن بخش مجازی این رویداد با تغییر محل برگزاری، نمایشگاه امسال را در هتل اسپیناس پالاس برگزار خواهد کرد تا با استفاده از امکانات به‌روز این مجموعه پروتکل‌های بهداشتی لازم را برای برگزاری آن فراهم کند.

نمایشگاه تراکنش ایران از آبان ماه سال جاری در فضای مجازی آغاز به‌کار کرده است و در تاریخ ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه برگزار خواهد شد. فعالیت‌های نمایشگاه تا به امروز معرفی شرکت‌کنندگان در ITE ۲۰۲۰ در رسانه‌های مرکز فابا مانند صفحه اینستاگرام این مجموعه به‌صورت برگزاری لایو با مدیران مجموعه‌های شرکت‌کننده، انتشار اخبار از طریق سایت فابانیوز و دیگر بسترهای مجازی این مرکز است.

بخش‌های مختلف ITE ۲۰۲۰
در بخشی از این نمایشگاه کمیته‌های علمی این رویداد مشخص شده‌اند و نشست‌های تخصصی اولیه با این کمیته‌ها در جریان است که به‌زودی مشروح این نشست‌ها نیز از طریق رسانه‌ها به اطلاع علاقه‌مندان و فعالان این عرصه خواهد رسید. به گفته حامد بختیاری مدیر کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی ITE ۲۰۲۰ با شروع نمایشگاه تراکنش ایران کمیته‌های علمی با برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت موضوع‌های نئوبانک‌ها، کیف الکترونیکی‌پول، هویت دیجیتال، نسل جدید کوربنکینگ و تحول دیجیتال، چالش بورسی شدن استارتاپ‌ها و خلاء‌های نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت به‌صورت حضوری و مجازی در یکی از سالن‌های محل برگزاری نمایشگاه‌ که برای این بخش درنظر گرفته شده است به بحث و تبادل نظر درباره این موضوعات خواهند پرداخت.

معرفی دو چهره ماندگار صنعت بانکداری و مدیر موثر در صنعت پرداخت از دیگر برنامه‌های ITE ۲۰۲۰ است که همچون سال‌های گذشته در رویداد امسال شاهد آن خواهیم بود. در کنار این برنامه یادبود همکاران نظام بانکی کشور که در یک‌سال گذشته و در راه خدمت به مردم و کشور جان باختند نیز برگزار خواهد شد.

نمایشگاه تراکنش ایران امسال هم میزبان جشنواره نوآوری و استارتاپی (فین‌تک- شهرهوشمند) خواهد بود. تیم‌های استارتاپی فعال در حوزه فناوری‌های مالی و شهر هوشمند تا ۲۷ آذرماه فرصت دارند تا در این جشنواره ثبت‌نام کنند. در مرحله اول این جشنواره در تاریخ ۲۸ آذر، ۳۰ تیم توسط هیئت داوران جشنواره انتخاب خواهند شد تا به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

مرحله دوم ششمین جشنواره نوآوری و استارتاپی (فین‌تک- شهرهوشمند) در تاریخ ۴ و ۵ دی‌ماه ۹۹ با حضور ۳۰ تیم راه یافته به این مرحله و همچنین هیئت داوران جشنواره در سالن اجتماعات مرکز فابا با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی و همچنین پخش زنده برگزار خواهد شد و پس از ۲ روز رقابت فشرده که در آن هر تیم ۱۰ دقیقه برای معرفی محصول خود فرصت خواهد داشت، از بین آن‌ها ۶ تیم برتر به انتخاب هیئت داوران جشنواره به مرحله نهایی رسیده و جواز حضور در نمایشگاه ITE ۲۰۲۰ را در کنار فعالان صنعت تراکنش برای ارائه محصول خود دریافت خواهند کرد.

بخش دیگر رویداد امسال کارگاه‌های معرفی محصول شرکت‌کنندگان است. در طول دو روز برگزاری این رویداد ۵۰ کارگاه معرفی محصول به‌صورت حضوری و مجازی در یکی دیگر از سالن‌های هتل اسپیناس پالاس برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان و متقاضیان فرصت دارند ۱۵ دقیقه در استیج این بخش محصولات خود را معرفی کنند. امین بیات، مجری نمایشگاه تراکنش در این  باره گفت: تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی برگزاری کارگاه‌های معرفی محصول در حضور افراد اندیشیده شده است و در عین حال این کارگاه‌ها در فضای مجازی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

بیات همچنین درباره نحوه برگزاری نمایشگاه امسال بیان کرد: سالن اصلی برگزاری رویداد امسال که برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده است، برخلاف سال‌های گذشته که به‌صورت نمایشگاهی چیدمان می‌شد، امسال به‌دلیل شرایط بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت فضایی برای گفت‌وگوهای B۲B چیدمان شده است، تا هم فاصله اجتماعی رعایت شود و هم بازدیدکنندگان و مهمانان نمایشگاه به‌صورت هدف‌مند با یکدیگر دیدار کنند تا بهره بیش‌تری از حضور در این رویداد برند.

امسال برای اولین بار درکنار برگزاری نمایشگاه تراکنش، اولین دوره آموزش تخصصی «بانکداری نوین» ویژه مدیران عامل، هیئت‌مدیره و هیئت‌عامل بانک‌ها با همکاری پژوهشکده امور اقتصادی و مرکز فابا با حمایت معاونت اموربانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی از ۲۲ تا ۲۵ دی‌ماه در هتل اسپیناس‌پالاس هم‌زمان با این رویداد و در دو گروه با شرکت بیش از ۱۴۰ نفر از مدیران بانکی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان و فعالان این عرصه می‌توانند با مراجعه به سایت‌های  www.itefaba.com   و www.fabanews.ir  یا صفحات مرکز فابا و نمایشگاه تراکنش ایران در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام برای شرکت در ITE ۲۰۲۰ و دنبال کردن اخبار و اطلاع از جزئیات همه بخش‌های نمایشگاه تراکنش ایران با خبر شوند.

کد خبر: ۶۱٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha