۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
سامانه جامع روابط کار به صورت رسمی راه اندازی شد
جهت ثبت الکترونیکی شکایت کارگری و کارفرمایی؛

سامانه جامع روابط کار به صورت رسمی راه اندازی شد

اردبیل - مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار با ۲۲ زیرسامانه، از امروز تمامی شکایت های حوزه کارگری و کارفرمایی در سراسر کشور به صورت الکترونیکی بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، کورش یزدان قبل از ظهر پنج شنبه در دوره آموزشی کار با زیرسامانه های ثبت شکایت و دادرسی سامانه جامع روابط کار  ویژه استان های منطقه ۷ شمالغرب کشور در اردبیل گفت: هیات های تشخیص به عنوان خط مقدم رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی با صدور آرای دقیق و جلوگیری از بررسی مجدد آن در هیات های حل اختلاف از جایگاه حایز اهمیتی برخوردارند.

وی با اشاره به ضرورت رصد مشکلات بنگاه های اقتصادی جهت کاهش شکایت حوزه کارگری و کارفرمایی، عنوان کرد: آسیب شناسی و جلوگیری از هر گونه تنش بین کارگر و کارفرما یکی از موارد مهمی است که قبلا از طرح پرونده و شکایت باید پیشگیری شود.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سامانه جامع روابط کار با هدف افزایش سلامت اداری و سرعت در انجام امور راه اندازی شد و کارگران و کارفرمایان می توانند شکایت خود را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام دهند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، مراجعه حضوری به حداقل رسیده و با یکبار احراز هویت الکترونیکی کارگران و کارفرمایان، دادخواست ها، درخواست ها، طرح طبقه بندی مشاغل، طرح مستمری، تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی، بیمه بیکاری، تائید صلاحیت کار و همه دیگر تمام خدمات وزارتخانه به صورت الکترونیکی عرضه می شود.

کورش یزدان تصریح کرد: شفافیت قردادهای کارگری،  الکترونیکی شدن ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما را از مهمترین ویژگی های سامانه جامع روابط کار جهت جلوگیری ازانعقاد قرادادهای سفید امضا حوزه کارگری است.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست ها در این سامانه ثبت خواهد شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضا را نخواهد داد.

وی ادامه داد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات این سامانه از جمله ثبت شکایت و دادخواست‌ها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس می‌توانند شخصاً با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن استفاده کنند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بخشی از دستگاه حاکمیتی و اجرایی کشور باید اهداف دولت الکترونیک را به مرحله اجرا برساند و این مساله یک تکلیف قانونی به شمار می‌رود.

یزدان  اظهار کرد: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار با ۲۲ زیرسامانه از امروز تمامی شکایت های حوزه کارگری و کارفرمایی در سراسر کشور به صورت الکترونیکی بررسی خواهد شد.

کد خبر: ۶٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha