۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
ایران از توسعه روابط اقتصادی با ژاپن استقبال می کند
رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید ژاپن:

ایران از توسعه روابط اقتصادی با ژاپن استقبال می کند

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور با استقبال از توسعه همکاری های تهران – توکیو در عرصه های مورد علاقه، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به گسترش همکاری های مشترک با شرق و از جمله ژاپن به عنوان یکی از کشورهای مهم این منطقه است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید ژاپن در تهران، با بیان اهمیت تسریع در اجرای توافقات مشترک و همچنین آزاد سازی منابع مالی ایران در توکیو، گفت: ایران همواره از توسعه روابط اقتصادی و علمی با ژاپن استقبال می‌کند و امیدواریم در فضای جدید، شاهد تحولی در این روابط و حضور بیشتر شرکت‌های ژاپنی در پیشبرد طرح‌های ملی ما در حوزه‌های علمی و فناوری باشیم.

آیکاوا کازوتوشی سفیر جدید ژاپن در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، تاکید کرد که ژاپن مصمم به توسعه همکاری‌های مشترک با ایران در حوزه‌های مورد علاقه است.

سفیر جدید ژاپن گفت: ژاپن و ایران دو شریک و همکار بسیار خوبی بوده اند و نهایی و عملیاتی شدن توافقنامه همکاری فنی دو کشور، فرصت‌های گسترده‌ای را برای همکاری‌های مشترک تهران – توکیو فراهم خواهد ساخت.

وی با اشاره به دستاوردهای سفرهای متقابل مقام‌های ارشد دو کشور به تهران و توکیو اظهارداشت: نخست وزیر جدید ژاپن با ادامه راه آقای آبه شینزو در خصوص توسعه همکاری‌ها با ایران، مصمم است با تهران برای یک دنیای شکوفاتر و صلح آمیزتر همکاری کند.

کازوتوشی همچنین تاکید کرد که ژاپن صددرصد از برجام حمایت می‌کند و در کنار ایران می‌ایستد.

کد خبر: ۶۱٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha