۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
همه توربین‌های نیروگاهی در کشور قابل ساخت است
مدیرعامل گروه مپنا:

همه توربین‌های نیروگاهی در کشور قابل ساخت است

علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا گفت: همه توربین‌های نیروگاهی در کشور قابل ساخت و گروه مپنا در قله فتوحات صنعت نیروگاهی است.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی در مراسم امضای قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک گفت: امروز تمامی کلاس‌های توربین‌های نیروگاهی در کشور ما قابل ساخت است.

وی با اشاره به بهره برداری از ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپر جدید گروه مپنا خاطرنشان کرد: این ماشین به تنهایی یک دستاورد در مقیاس جهانی است که با راندمان ۹۸.۷ درصد تولید شده است و همتا ندارد.

علی آبادی؛ برق را زیرساخت و مقدمه توسعه دانست و گفت: تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه احداث نیروگاه‌های برق صورت گرفته و امروز کشور ما در مقیاس جهانی در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد، البته لازم است که صنایع برقی توسعه یابد و تبدیل برق به کالا یا POWER۲X و برقی سازی از این جمله است که در دنیای توسعه یافته نیز دنبال می‌شود.

مدیرعامل گروه مپنا افزود: کشور ما نیز می‌تواند این راهبرد صحیح را دنبال نماید و می‌توانیم کالاهایی را تولید کنیم که در حوزه رقابت جهانی حضور موفقی داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر تولید برق از طریق منابع تجدیدناپذیر، این امکان و توانایی را داریم که با منابع تجدیدپذیر نیز راندمان بسیار بالا تولید کنیم.

مدیرعامل گروه مپنا تصریح کرد: امروز تولیدات مپنا به بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه صادر می‌شود و چه خوب است که نیازهای بیشتری از داخل از این گروه دانش بنیان تامین شود.

علی آبادی با اشاره به قرارداد نیروگاه اندیمشک تصریح کرد: اتفاق مهم آن است که با تلاش‌های صورت گرفته کیفیت و راندمان ماشین قابل نصب در نیروگاه اندیمشک افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که می‌توانیم تا ۱۹۲ مگاوات برق از آن تولید کنیم و از نظر مصرف سوخت نیز توان مصرف تنوعی از سوخت‌ها را خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: این موارد نشانه ظرفیت بزرگ مپنا و کشور است و می‌تواند نوید روزهای بهتری را بدهد.

کد خبر: ۶۰٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha