۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
کسب و کارهای کالیفرنیا در مرز ورشکستگی
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد

کسب و کارهای کالیفرنیا در مرز ورشکستگی

تعطیلی های ناشی از کرونا، کسب و کارها را در کالیفرنیا به مرز ورشکستگی کشانده است.

به گزارش بازار، تعطیلی ناشی از کرونا کسب و کارها را در کالیفرنیا به مرز ورشکستگی کشاند.

پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین در مطلبی درباره این که تعطیلی ناشی از شیوع کرونا کسب و کارها را در کالیفرنیا به مرز ورشکستگی کشانده است نوشت: با افزایش شمار قابل توجه مبتلایان به کرونا در کالیفرنیا در هفته‌های اخیر، گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا محدودیت‌های شدیدتری را در ارتباط با تعطیلی کسب و کارها اعمال کرد که در نتیجه آن بار دیگر فعالیت‌های تجاری محدود و صرف غذا در فضاهای باز ممنوع خواهد شد.

با توجه به این محدودیت‌ها، اکنون هزاران مورد از فضاهایی که در گوشه و کنار پیاده روها در نظرگرفته شده است تا شهروندان غذای خود را به جای رستوران در این مکان‌ها صرف کنند و ساخت برخی از آن‌ها ده‌ها هزار دلار هزینه داشته است خالی خواهد ماند. صاحبان رستوران‌ها برای هفته‌های دشوار پیش روی خود آماده می‌شوند و بسیاری از آن‌ها می‌گویند تنها با درامد غذاهای بیرون نمی‌توانند به کسب و کار خود ادامه دهند و این مسئله به طور مسلم موجب تعطیلی آن‌ها و افزایش بیکاری خواهد شد.

لاری توماس که وی نیز همانند دیگر صاحبان مشاغل امیدوار به بازگشایی رستورانش با فرارسیدن تعطیلات سال نو میلادی بود می‌گوید این شرایط غم انگیز است و احتمال می‌دهد صدها رستوران دیگر در سانفرانسیسکو در هفته‌های اینده تعطیل و هزاران نفر بیکار شوند.

اطلاعات اتاق بازرگانی سانفرانسیسکو حاکی از آن است که ۸۵ درصد رستوران‌ها و باشگاه‌های شبانه در مناطق شلوغ شهر تاکنون بسته شده اند.

ویروس کرونا تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان کالیفرنیا را آلوده و جان بیش از ۲۰ هزار ۵۰۰ را در این ایالت گرفته است به نحوی که مقامات و کارشناسان بهداشتی می‌گویند این ویروس تا حدی شیوع پیدا کرده است که مشاغلی که پیش از این تا حدودی امن محسوب می‌شد اکنون پرخطر قلمداد می‌شود. اما برای مشاغلی که محدودیت‌های اولیه کرونایی در ماه مارس شامل حال آن‌ها شده است، محدودیت‌های جدید عواقب اقتصادی سنگین تری خواهد داشت و این روند شکاف طبقاتی را عمیق‌تر خواهد کرد.

در دور نخست اجرای محدودیت‌های کرونا، کالیفرنیا رقم بی سابقه بیکاری را به خود اختصاص داد و نرخ بیکاری در این ایالت در دو ماه نخست همه گیری کرونا از پنج و نیم درصد به ۱۶ و چهار دهم درصد رسید. در این مدت بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شغل خود را از دست دادند.

کارگران شاغل در بخش‌هایی که بیشترین آسیب را از محدودیت‌ها متحمل شدند همچون بخش صنایع غذایی، تفریحات و سرگرمی و نیز صنعت گردشگری زیر بار مشکلات اقتصادی کمر خم کردند.

برای بسیاری از خانواده ها، این فشارها با اختصاص بسته کمک مالی دو تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلاری دولت اندکی جبران شد و آن‌ها با دریافت این کمک‌ها توانستند بخشی از هزینه‌های زندگی و اجاره مسکن خود را تامین و پرداخت کنند. زمان این بسته کمک مالی تابستان امسال به پایان رسید و با توجه به اینکه امید چندانی به تصویب دومین بسته در اینده نزدیک وجود ندارد، دور دوم محدودیت‌ها عواقب شدیدی به دنبال خواهد داشت.

در همین حال، کارشناسان هشدار داده اند بسیاری از مشاغلی که امسال حذف و تعطیل شد با پایان همه گیری کرونا به سرعت فعالیت خود را ازسرنخواهد گرفت.

مارک دوگان مدیر موسسه تحقیقات سیاست اقتصادی استنفورد می‌گوید افرادی که گمان می‌کنند پس از این بحران می‌توانند به شغل خود بازگردند باید به دنبال فرصت‌های جدید باشند.

اطلاعات دولتی که ماه اوت در کالیفرنیا منتشر شد حکایت از آن داشت که نزدیک به نیمی از کسب و کارهای کوچک در کالیفرنیا در خطر تعطیلی به دلیل همه گیری قرار دارند. کسب و کارهای متعلق به گروه‌های اقلیت نیز از پیامدهای این بحران در امان نبودند و فعالیت‌های آمریکایی‌های سیاه پوست ۴۱ درصد، لاتین تبارها ۳۲ درصد و آسیایی تبارها ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد.

صاحبان رستوران‌ها در کالیفرنیا شرایط بسیار دشورای را پشت سر می‌گذارند و انجمن ملی رستوران داران طی یک ارزیابی که در اختیار گاردین قرار گرفته است پیش بینی کرد ۴۳ درصد رستوران‌های کالیفرنیا تحت تاثیر این بحران ورشکسته خواهند شد.

کد خبر: ۶۰٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha