۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
تدکس دانشگاه علامه؛ رویدادی برای یادآوری امید و مسئولیت

تدکس دانشگاه علامه؛ رویدادی برای یادآوری امید و مسئولیت

رویداد  تدکس دانشگاه علامه تهران در ۲۹ آذر ماه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. این رویداد با شعار «امید و مسئولیت» به عنوان اولین رویداد تدکس دانشگاه علامه؛ از زاویه جدیدی به مشکلات پرداخته و سخنرانان به نامی دارد که علی رغم تجربه بالایی که دارند کمتر در صحنه و پشت تریبون بوده‌اند.  

مژده باقری؛ بازار: رویداد  تدکس دانشگاه علامه تهران در ۲۹ آذر ماه یه صورت آنلاین برگزار خواهد شد. این رویداد با شعار «امید و مسئولیت» به عنوان اولین رویداد تدکس دانشگاه علامه؛ از زاویه جدیدی به مشکلات پرداخته و سخنرانانی به نامی دارد که علی رغم تجربه بالایی که دارند کمتر در صحنه و پشت تریبون بوده‌اند.  

محمد انصاری برگزار کننده این رویداد که دانشجوی دانشگاه علامه در رشته علوم اجتماعی است در گفتگو با بازار و در خصوص اینکه قرار است در این رویداد شاهد چه اتفاقات ویژه‌ای باشیم، می‌گوید: «این رویداد متشکل از ۸ سخنران در حوزه‌های مختلف کارآفرینی و استارتاپی است. هدف از دعوت هر سخنران تزریق دیدی جدید و نگاهی جدی به حوزه‌های مختلف است. رویکرد اصلی ما بحث امید و مسئولیت است و سعی داریم در قالب این رویداد افقی جدید پیش روی افراد بازکنیم. از این روی از مهمانانی دعوت کردیم که به مراتب کارهای مهمی انجام داده‌اند اما هیچ وفت سخنرانی نداشته‌اند و باور داریم وجود چنین سخنرانانی می‌تواند حرف هایی جدیدی برای افراد در بر داشته باشد. »

او در مورد اینکه چرا با شعار امید و مسئولیت به این رویداد پرداخته شده اینگونه توضیح می‌دهد: «دغدغه اصلی ما مشخصا به این صورت است که چیزی که در ایران در اوج مشکلات، نگاه‌ها همیشه به سمت حاکمیت کج می‌شود. در حالی که اگر ۹۷ پارامتر مربوط به دولت باشد ۳ پارامتر هم دست افراد است و در اغلب اوقات بی توجه به این موضوع از کنارش رد می‌شویم. از طرفی در رویدادهای متفاوت به نقص حاکمیت در تمام بحران‌ها پرداخته شده است. بنابراین تصمیم گرفتیم در این شرایط که جامعه از نظر سیاسی؛ اقتصادی و اجتماعی در ناامیدی  است نوری به تمام امیدها انداخته و یادآور مسئولیتی باشیم که خودمان در قبال جامعه داریم. ما بر این بارویم که هیچ ملت و کشوری به موفقیت نمی‌رسد مگر اینکه جامعه و ملت با رویکرد توسعه و موفقیت در آن به فعالیت بپردازند و به اهداف و آرمان‌های مشترکی بپردازند.»

او ادامه می‌دهد: «جوان‌ها و دانشجوها در شرایط ناامیدی هستند و گزینه مهاجرت را اغلب انتخاب می‌کنند. شاید این روزها ما در دقایق ۷۰ بازی ایران و استرالیا قرار داریم. معلوم نیست نتیجه چه خواهد بود وامکان دارد که در نهایت به جام جهانی سقوط کنیم. بنابراین در خلال این رویداد و بحث در خصوص امید و مسئولیت سعی داریم به افراد یادآوری کنیم که چرا باید در این شرایط سخت امیدوار باشند. چه مسیدولیتی به عهده ماست و باید به چه شکلی مسئولیتی که داریم را انجام دهیم.»
این رویداد که با حمایت آپارات، باسلام؛ استدیو کبریت و... روز ۲۹ آبان  ساعت ۱۱ و به شکلی کاملا آنلاین برگزار خواهد شد. از سخنرانان این رویداد می‌توان به بنیان‌گذار فرادرس، بنیان‌گذار و موسس دانشگاه شریف و رامین ربیعی مدیر عامل فیروزه و ... اشاره کرد.

کد خبر: ۶۰٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha