۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
تعهدات چکی و بانکی اصناف البرز با تعطیلی دو هفته‌ای معوق ماند
رئیس اتاق اصناف البرز:

تعهدات چکی و بانکی اصناف البرز با تعطیلی دو هفته‌ای معوق ماند

کرج- حصاری، رئیس اتاق اصناف البرز با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای اصناف گفت: این تعطیلی اجباری زمانی انتخاب شد که پیک فروش‌های زمستانه پوشاک و کفش فروشان بود، در نتیجه به این صنف آسیب رسید و برخی از واحدهای صنفی نتوانستند به تعهدات خود در خصوص چک‌های صادره عمل کنند.

بهروز حصاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر پنج درصد واحدهای صنفی تعطیل هستند، گفت: تنها صنوفی که اجازه فعالیت ندارند آرایشگاه های زنانه، سالن های زیبایی و تالارهای پذیرایی هستند که انشالله با ورود به فاز زرد آرایشگاه ها و سالن ها هم اجازه فعالیت خواهند داشت.

حصاری اظهار کرد: خوشبختانه اصناف البرز همکاری خیلی خوبی در این دو هفته داشتند و بر اساس آمار اعلام شده البرز توانست مقام اول را در تعداد بازرسی ها و رعایت پروتکل ها کسب کند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۶ درصد از اصناف همکاری خیلی خوبی داشتند، افزود: تعداد انگشت شماری بودند که به دلیل رعدم رعایت مجبور به برخورد و پلمب آنها شدیم. این آمار نشان از فرهنگ بالای شهروندان البرزی است که علیرغم همه آسیب هایی که دیدند، ثابت کردند دغدغه سلامت مردم از اهمیت بالایی برایشان برخوردار است.

رئیس اتاق اصناف البرز با اشاره به خروج استان از وضعیت قرمز به نارنجی گفت: روز گذشته در جلسه ستاد کرونا، دانشگاه علوم پزشکی استان از کاهش سیر مراجعین به بیمارستان ها و فوتی ها در البرز خبرداد، که نتیجه چشمگیر اجرای این طرح بوده و امیدواریم با رعایت همه جانبه اصناف و مردم از وضعیت نارنجی و زرد هم خارج و به سمت وضعیت سفید پیش برویم.

پیشنهاد به ستاد ملی برای بازگشایی تالارها
حصاری گفت: از همه همشهریان و هموطنان درخواست دارم امسال از دید و بازدیدهای یلدایی چشم بپوشند تا انشالله وارد پیک زمستانی این ویروس نشویم.

وی با اشاره به تعطیلی اجباری دو هفته ای اصناف گفت: اصناف ما با توجه به اینکه برنامه ریزی هایی از قبل داشتند، تعدادی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. امیدواریم با همکاری و مساعدت طرفین «بدهکار و طلبکار» بتوانند این روند را مدیریت کنند تا همه اقشار از آسیب و فشار کمتری برخوردار شوند.

رئیس اتاق اصناف البرز قانون چک را که در حال تصویب است، مثبت ارزیابی کرد و گفت: طراحی این سامانه که برای جلوگیری از تخلف و کلاهبرداری است، در مجموع به نفع کسب و کارهاست، وقتی روند چک ها به این شکل رصد شود احتمال کلاهبرداری و تخلف در این زمینه خیلی کم می شود.

حصاری در خصوص صنف تالارداران و آرایشگاه ها که از ابتدای کرونا تعطیل هستند گفت: یک سری پروتکل تعریف کرده و به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که در حال بررسی است. در صورت تصویب امیدواریم این صنوف نیز بتوانند به فعالیت بازگردند.

وی اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر امکان دستیابی به واکسنی که در دست تولید است، فراهم شود تا این بیماری ریشه کن و مردم به شرایط عادی زندگی برگردند.

کد خبر: ۶۰٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha