۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
صنایع کشور گرفتار در بی‌ثباتی اقتصادی/ آسیب جدی نرخ ارز به صنعت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صنایع کشور گرفتار در بی‌ثباتی اقتصادی/ آسیب جدی نرخ ارز به صنعت

اصفهان- سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بی ثباتی اقتصادی بزرگترین آسیب را به بخش صنعت کشور وارد کرده و باید این امر برطرف شود.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به مهم ترین چالش‌های فعلی صنایع در کشور و به ویژه استان اصفهان اظهار داشت: این بخش با بی ثباتی در اقتصاد کشور مواجه است، متاسفانه ما از هر جهت دچار بی انضباطی هستیم، بی انضباطی در بازار، بی انضباطی در قیمت‌ اجناس، کالاها و خدمات و بی انضباطی در درصدهایی که گزان می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت در بسیاری از موارد اگر قیمت مواد اولیه ۱۰ درصد افزایش یابد قیمت نهایی اجناس ۹۰ درصد افزایش می ‌یابد و این امر زیبنده نیست.

لزوم ساماندهی ناهماهنگی در واردات و صادرات
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به ناهماهنگی در واردات و صادرات اشاره کرد: این امر نیز تولید را اختلال رو به رو کرده است و باید برنامه‌ریزی مناسبی برای این بخش اندیشیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عدم پایداری پول ملی در کشور نیز منجر به بی ثباتی آینده صنعت شده است، ابراز داشت: این امر باید برطرف شود چرا که مسائل ارزی امروز به صنعت لطمه می زند، فعالان صنایع امروز نمی‌دانند که حتی برای خرید داخلی چقدر باید هزینه مازاد پرداخت کنند.

افزایش سود نرخ بانکی
سهل آبادی با بیان اینکه حمل و نقل مواد اولیه و تولیدات امروز به چالش بزرگی در کشور تبدیل شده است، اضافه کرد: حمل و نقل برای صنعت هزینه بر شده است و در برهه ای از زمان دیده ایم که حمل و نقل دیگر بخش ها فلج کرده است.

وی همچنین به عدم همراهی مناسب بانک‌ها با صنعت اشاره کرد و ابراز د اشت: نرخ سود بانکی برای صنایع بسیار بالا است و ضمانت‌ها سختگیرانه شده و این امر نیز صنعت در ایران را مشکلات جدیدی رو به رو کرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه کمبود مواد اولیه نیز از دیگر دردهای مشترک بین همه فعالان صنعت است، اضافه کرد: ما شکی نداریم که تحریم بر تولید فشار می آورد اما چنانچه بی انضباطی ها در بازار حذف شود می توان از این بحران عبور کرد.

کد خبر: ۶۰٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha