۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
موارد زیادی از لایحه بودجه تغییر می‌کند| معافیت‌های مالیاتی در لایحه شفاف نیست
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفت‌وگو با بازار؛

موارد زیادی از لایحه بودجه تغییر می‌کند| معافیت‌های مالیاتی در لایحه شفاف نیست

زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هر رئیس جمهوری باید از قوانین خود محکم دفاع کند با این حال شخص خود رئیس جمهور هم می داند که لایحه بودجه شرایط مثبتی ندارد.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره اینکه بودجه ۱۴۰۰ به بهترین شکل تنظیم شده است، گفت: به نظر بنده هر رئیس جمهوری باید از قوانین خود محکم دفاع کند. با این حال شخص خود رئیس جمهور هم می داند که در دولت هم - در بنده کارشناسی دولت - این لایحه خیلی لایحه مثبتی نیست.

وی تاکید کرد: به طور قطع موارد زیادی از لایحه بودجه احتمالا تغییر خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فروش ۲.۳ دهم میلیون بشکه نفت در بودجه محقق نمی شود اما اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد محقق شود این مسئله خیلی دور از ذهن نیست به شرطی که مجلس یک جراحی بزرگی در بحث حوزه نرخ ارز انجام دهد ، یعنی اینکه نرخ ارز را یکسان کرده و ارزهای ترجیحی را حذف کند.

وی با بیان اینکه روح لایحه بودجه با مباحث اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد،تصریح کرد: به عنوان مثال بخش فروش اموال منقول و غیر منقول دولت بر خلاف سال گذشته ۴۶ درصد کاهش پیدا کرده است لذا این خود مغایر با بحث کوچک سازی دولت است که بارها رهبری تاکید داشته اند که دولت اموال غیر مولد خود را به فروش برساند.

این نماینده مجلس بیان داشت: در حوزه فروش شرکتهای دولتی با اینکه ۹۵ هزار میلیاردتومان پیش بینی شده باز هم این رقم کم است چراکه این بخش می تواند افزایش پیدا کند.

زنگنه بیان داشت: در حوزه مالیات‌ها هم شاهد رشد کمی هستیم و متاسفانه پایه های مالیاتی جدید اضافه نشده است. همچنین مبحث معافیت های مالیاتی در این لایحه شفاف نیست لذا ما فکر می کنیم لایحه در حوزه منابع، متناسب با اسناد بالادستی  یعنی سیاست های اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم نیست.

کد خبر: ۶۰٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha