۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰
حاشیه های بعد از ماجرای قره‌باغ؛ فرصت بیش ازیک میلیارد دلاری برای صادرات به ارمنستان
بازار ایروان فرصت تجاری برد- برد

حاشیه های بعد از ماجرای قره‌باغ؛ فرصت بیش ازیک میلیارد دلاری برای صادرات به ارمنستان

یاریجانیان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان با بیان اینکه همه محصولات ایرانی در بازار ارمنستان مزیت رقابتی دارند، گفت: با توجه به تحریم کالاهای ترکیه، بازار این کشور فرصت برای افزایش صادرات کالاهای ایرانی به ارمنستان است و باید از این فرصت برد - برد تجاری به خوبی استفاده شود.

بازار؛ گروه صنعت: «هرویک یاریجانیان» در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بازار ارمنستان بازاری آزاد و بدون اعمال نظام تعرفه ای است، لذا هر کالایی ایرانی که کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد، قابل صادرات به این کشور است.
وی تصریح کرد: افزایش صادرات ایران به کشور ارمنستان در شمال غربی ایران یک تجارت برد - برد اقتصادی است که هم تجار و بازرگانان ایرانی می‌توانند از آن سود ببرند و هم مردم ارمنستان می‌توانند به کالاهای ایرانی با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند.

یاریجانیان اظهارداشت: اقتصاد و تجارت متمایز از سود نیست و افزایش صادرات و توسعه مناسبات تجاری با این کشور برای ایران سود و منفعت زیادی خواهد داشت که دو طرف را از این مناسبات تجاری بسیار راضی خواهند بود.

حضور در بازار ارمنستان برا ی تجار و بازرگانان ایرانی سود زیادی دارد
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان با بیان اینکه حضور در بازار ارمنستان برای ما سود زیادی دارد، گفت: علاوه بر این ۱۲ میلیون ارمنی در جهان به کشور ارمنستان تردد می‌کنند و اگر متوجه شوند که ارمنی ها از خرید کالاهای ایرانی در بازار این کشور استقبال می کنند و قیمت آن نیز مناسب است می‌توانند کالاهای ایرانی را از ارمنستان به سایر کشورهای جهان صادر کنند.

یاریجانیان افزود: مقررات تجاری در کشور ارمنستان اجازه می‌دهد تا اگر کالایی در این کشور ۳۰ تا ۵۰ درصد روی آن عملیات تکمیلی انجام شود، صادرات مجدد محصول نهایی آن به سهولت از ارمنستان به سایر کشورهای جهان و منطقه صادر شود.

سرمایه گذاری در ارمنستان سود زیادی دارد
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان در عین حال تاکید کرد: از طرفی سرمایه‌گذاری در ارمنستان سود زیادی را عاید سرمایه‌گذاران می کند زیرا تعرفه ۴ درصدی این کشور با بسیاری از کشورهای جهان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و صادرات کالا از ارمنستان به اروپا و کانادا است.

یاریجانیان با بیان اینکه قیمت برخی از محصولات ایرانی از جمله لوازم خانگی یک چهارم محصولات کره ای ها است، یادآورشد: این مزیت بزرگی است که ما بتوانیم در بازار ارمنستان با عرضه پوشاک،  کیف و کفش، لوازم الکترونیکی، لوازم الکتریکی، مصنوعات چوبی، مبلمان و  لوازم خانگی حضور جدی داشته باشیم.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در در یک دهه گذشته کیفیت محصولات ایرانی بسیار ارتقا یافته و این می‌تواند برای کسب رضایت مشتریان در بازارهای هدف صادراتی مزیت بزرگ برای کالاهای ایرانی باشد.

ارمنی ها تمایلی برای استفاده از کالاهای ترکیه ای ندارند
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان افزود: با توجه به جنگ قره باغ، دولت ارمنستان واردات کالا را از کشور ترکیه ممنوع کرده است و خود ارمنی ها نیز با توجه به سوابق دولت ترکیه با ارمنی ها تمایل ندارند محصولات این کشور را استفاده کند، لذا امروز فرصت خوبی برای صادرکنندگان و تشکل های صنفی در ایران است تا کالاهای خود را به این کشور صادر کنند.

افزایش صادرات به بیش از یک میلیارد دلار
یاریجانیان به حجم مبادلات تجاری بین ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت حجم مبادلات تجاری بین ایران و ارمنستان در کمترین زمان ۲۵۰ میلیون دلار و در بالاترین حد ۵۰۰ میلیون دلار بوده است و اگر تقاضا برای مصرف کالاهای ایرانی در ارمنستان بیشتر شود در این صورت حجم مبادلات دو کشور به بیش از یک میلیارد دلار و حتی به کانال ۲ میلیارد دلار نیز افزایش خواهد یافت.

بازار ترکیه و صادرات مجدد از این کشور بازار ۶۰ میلیون نفری است
وی خاطرنشان کرد: ارمنستان در اوراسیا و بین کشورهای آسیای میانه جایگاه مناسبی دارد و اکثر هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها در کشورهای آسیای میانه و اوراسیا صاحبان ارمنی دارند و این فرصتی است برای صادرات کالاهای ایرانی به سایر کشورهای عضو اوراسیا که جمعیتی بالغ بر ۶۰ میلیون نفر دارند.

همایش تجاری ایران و ارمنستان هفته آینده برگزار می شود
یاریجانیان در ادامه از برگزاری همایش تجارت و همایش تجاری بین ایران و ارمنستان یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: این همایش با هدف توسعه تجارت بین ایران و ارمنستان با همکاری اتاق بازرگانی تهران و اتاق مشترک ایران و ارمنستان برگزار می شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان تاکید کرد: انتظار داریم با برگزاری این همایش تجاری بتوانیم در زمینه افزایش صادرات کالاهای ایرانی به ارمنستان گام های بزرگی برداریم.

یاریجانیان در پایان تاکید کرد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان تاکنون با برگزاری جلسات و مذاکرات، بسیاری از تشکل های صنفی را ترغیب کرده که با توجه به شرایط اقتصادی، زمینه صادرات کالاهای با کیفیت ایرانی را به ارمنستان بیش از پیش فراهم کند.

کد خبر: ۶۰٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha