۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
۱۰ سال است که از توسعه حمل و نقل عمومی عقب هستیم
معاون حمل و نقل شهرداری تهران:

۱۰ سال است که از توسعه حمل و نقل عمومی عقب هستیم

هاشمی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی پایتخت نیاز به اعتبار و توجه بیشتر دارد.

به گزارش بازار، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در گفتگو با تیتر امشب گفت: مدت ۱۰ سال است حمل و نقل عمومی در کشور از طرف دولت‌ها مغفول مانده است. ۱۰ سال است که از توسعه حمل و نقل عمومی عقب هستیم و توسعه نیافته است.

هاشمی افزود: دولت‌ها به دلیل مشغله‌های خود و اولویت‌های دیگر توجهی به موضوع حمل و نقل نداشته اند.

او گفت: دو قانون بهینه سازی مصرف سوخت و توسعه‌ی حمل و نقل ریلی در سال ۸۸ به حوزه حمل و نقل توجه داشته است، اما اتفاق خاصی محقق نشده است.

هاشمی از تخصیص ۵ هزار دستگاه اتوبوس به حمل و نقل شهری در کشور خبر داد و گفت: تولید و توزیع این ۵ هزار دستگاه اتوبوس مشخص نیست که تا هفته آینده مشخص می‌شود. در حال حاضر شهرداری تهران قرداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس با شرکت ایران خودرو بسته است که تاکنون ۱۲۰ دستگاه را هم تحویل گرفته است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از نیاز این کلان شهر به ۹ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بالای ۱۲ سال وجود دارد. ناوگان اتوبوسرانی تهران و بیشتر شهرهای کشور عملاً به گِل نشسته است که باید تعطیل شود.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران درباره بخش ناوگان متروی تهران هم گفت: طی ۲۰ سال اخیر ۲۵۰ کیلومتر مترو در پایتخت راه اندازی شده و به همین میزان هم نیاز به متروی جدید داریم.

هاشمی از ۴۰۰ واگن در حال بازسازی خبر داد و گفت: از ۱ هزار ۵۰۷ ناوگن مترو حدود یک سوم آن باه بازسازی نیاز دارد. نیاز به ۲۵۰ کیلومتر دیگر به مترو، در حال حاضر به ۲۵۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تخصیص نیافتن، منجر به تعطیلی مترو می‌شود.

او درباره بدهی دولت به شهرداری تهران گفت: هرسال در بخش مترو بال ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان کار عمرانی شود، اما فقط یک دهم آن انجام شده است که به مرور ناوگان اتوبوس و مترو به رو به فرسودگی رفته است. از ۱۰ سال گذشته تاکنون سالی ۱ هزار پانصد میلیارد تومان شهرداری تهران کسری یارانه برای نگهداشت اتوبوسزانی دارد.

کد خبر: ۶۰٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha