۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
رهبران گروه ۷ به دنیای رمزارزها و ارزهای دیجیتال وارد می‌شوند
کوین تلگراف:

رهبران گروه ۷ به دنیای رمزارزها و ارزهای دیجیتال وارد می‌شوند

در پی افزایش درخواست برای ارزهای دیجیتالی، رهبران جی ۷ متعهد شدند مقرراتی برای ارزهای رمزگذاری شده تدوین کنند.

بازار؛ گروه بورس / رمرزارزها: کوین تلگراف گزارش داد: بحث ها پیرامون ایجاد استانداردهای جهانی برای مقررات مربوط به صنعت ارزهای دیجیتالی توسط رهبران جهان، اکنون مدتی است که در دستور کار قرار گرفته و این موضوع تاکنون در دیدارهای بین‌المللی گوناگون مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

تلاش برای ضابطه‌مند کردن دنیای رمزارز

بنا به گزارش وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اعضای گروه هفت و دیگر آژانس ها در جریان جلسه اخیر گروه هفت، موافقت کردند که یک تلاش جدی و هماهنگ را به منظور ضابطه‌مند کردن ارزهای دیجیتالی صورت دهند.

در این جلسه، وزرای امور مالی و رؤسای بانک مرکزی از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، کمیسیون اروپا، و گروه یورو حضور داشتند. نمایندگان دیگر نهادهای مالی جهانی، نظیر نمایندگان صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، و هیئت ثبات مالی نیز در این بحث ها مشارکت کردند. این رهبران گرد هم آمدند تا پیرامون پیشرفت های  اخیر در پاسخ به کرونا به بحث و گفتگو بپردازند.

جلوگیری از کاربرد ارزهای دیجیتالی در راستای اهداف مخرب و فعالیت های  غیرقانونی

در بیانیه استیو منوچین وزیر خزانه‌داری عنوان می‌شود که گروه هفت «به بحث پیرامون پاسخ های  جاری به تکامل چشم‌انداز دارایی های  رمزگذاری شده و دیگر دارایی های  دیجیتالی و اقدامات مقامات ملی به منظور جلوگیری از کاربرد ارزهای دیجیتالی در راستای اهداف مخرب و فعالیت های  غیرقانونی پرداختند». کاملاً مشخص نیست که منوچین از کدام نوع ارز دیجیتالی سخن می‌گوید زیرا ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی به لحاظ فنی ذیل دسته یکسانی جای می‌گیرند، اما ممکن است منظور منوچین مشخصاً پول های  با پشتوانه ارزی از نوع پایدار کوین ها (استیبل‌کوین) بوده باشد.

به نظر می‌رسد که اخبار احیای لیبرا و آغاز احتمالی ارائه استیبل کوین ها از ژانویه ۲۰۲۱، بار دیگر ضابطین قانونی را بر آن داشته است تا به تدوین مقرراتی برای ارزی های  دیجیتالی بپردازند

بحث پیرامون مقررات استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتالی بار دیگر داغ شده، و آخرین باری که رهبران جهانی این‌چنین به این مسئله توجه نشان دادند محققاً زمانی بود که برای نخستین بار از لیبرای فیسبوک رونمایی شد. این بار، به نظر می‌رسد که اخبار احیای لیبرا و آغاز احتمالی ارائه استیبل کوین ها از ژانویه ۲۰۲۱، بار دیگر ضابطین قانونی را بر آن داشته است تا به تدوین مقرراتی برای ارزی های  دیجیتالی بپردازند.

بانک ها و نهادهای مالی در سراسر جهان در حال بررسی جدی شکل های  گوناگون دارایی ها و ارزهای دیجیتالی هستند

این بحث و گفتگوها در بهترین زمان صورت می‌گیرد زیرا بانک ها و نهادهای مالی در سراسر جهان در حال بررسی جدی شکل های  گوناگون دارایی ها و ارزهای دیجیتالی هستند. در فستیوال فناوری مالی ۲۰۲۰ در سنگاپور، بیل وینتر مدیرعامل بانک استاندارد چارترد گفت که نه‌تنها فرصتی برای درخشش ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی مهیا شده است، بلکه «ارزهای دیجیتالی تحت حمایت مالی نهادهایی غیر از بانک مرکزی» نیز فرصت خوبی پیش روی خود دارند.

اف‌ای‌تی‌اف خواهان کنترل بر دنیای رمزارزها شده بود

لازم به ذکر است پیش از این نیز اف‌ای‌تی‌اف خواهان کنترل بر دنیای رمزارزها شده بود و کارشناسان توصیه کرده‌ بودند که فتف باید به دلیل اینکه بخش سرمایه مجازی به شدت سریع و متنوع است به دنبال روش‌های کاملاً جدیدی برای مدیریت پولشویی و تأمین مالی تروریسم در ارزهای دیجیتال باشد.

کد خبر: ۶۰٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha