۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
آزمون متمرکز استخدام ۱۱ و ۱۲ دی ماه برگزار می‌شود/ سهمیه استان اردبیل ۴۳۷ نفر
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

آزمون متمرکز استخدام ۱۱ و ۱۲ دی ماه برگزار می‌شود/ سهمیه استان اردبیل ۴۳۷ نفر

اردبیل- عبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: هشتمین آزمون متمرکز استخدام دستگاه‌های دولتی ۱۱ و ۱۲ دی ماه در اردبیل نیز برگزار می‌شود.

میرکریم عبادی در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: سازمان سنجش برای هشتمین بار آزمون استخدام مشترک دستگاه‌های اجرایی استان را در سال ۹۹ برگزار می‌کند که بعد از تعویق چند باره این آزمون، قرار است ۱۱ و ۱۲ دی ماه برگزاری آزمون استخدامی را شاهد باشیم.  

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا برگزاری آزمون از آبان ماه به آذر و از آذرماه نیز به دی ماه موکول شد که در صورت بهبود شرایط جامعه از نظر کرونا، امیدواریم این آزمون در روزهای مقرر برگزار شود.  

معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سهمیه استان اردبیل در این آزمون ۴۳۷ نفر است که ۱۳ دستگاه اجرایی اعلام آمادگی کردند تا جذب نیرو را از طریق این آزمون انجام دهند که بیشترین پذیرش مربوط به آموزش و پرورش در قالب استخدام پیمانی خواهد بود.  

عبادی افزود: فرآیند استخدام در دستگاه‌های اجرایی با بررسی جوانب امر و صدور مجوز از طریق سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تأمین اعتبار از سوی برنامه و بودجه انجام می‌شود که به ازای یک سوم خروجی نیرو نیاز دستگاه‌های اجرایی به جذب و استخدام نیروها اعلام می‌شود که همه ساله نیز این آزمون به صورت متمرکز در حال برگزاری است.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما وظیفه نظارت بر صحت برگزاری این آزمون را در مراحل مختلف داریم و قطعا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آزمون استخدامی برگزار خواهد شد تا نفرات برگزیده این آزمون با سپری کردن بخش مصاحبه و مراحل گزینش به استخدام دستگاه‌های دولتی در بیایند.  

عبادی اضافه کرد: امیدواریم در روزهای ۱۱ و ۱۲ دی ماه شاهد برگزاری این آزمون باشیم که در صورت تغییر این زمان اطلاع‌رسانی از طریق سایت‌ها و شبکه‌ها انجام خواهد شد.  

رعایت شرایط حضور کارکنان در وضعیت نارنجی اعلام شد
معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد کرونا برای حضور کارکنان در ادارات و ارائه خدمات به مردم در سه شرایط قرمز، نارنجی و زرد این شرایط اعلام شده است.  

وی ادامه داد: سازمان اداری استخدامی کشور براساس سیاست‌های ستاد کرونا خدمات ارائه شده از سوی دستگاه‌ها را به بخش ضروری و عادی تقسیم‌بندی کرده تا نحوه حضور کارکنان در شرایط قرمز، نارنجی و زرد مشخص شود.  

عبادی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در وضعیت زرد تمامی نیروهایی که خدمات ضروری ارائه می‌کنند باید در سر کار حاضر باشند و برای مشاغل عادی نیز حضور دو سوم کارکنان الزامی خواهد بود.  

وی تصریح کرد: در وضعیت نارنجی حضور کارکنان در ارائه خدمات ضروری با دو سوم ظرفیت و در مشاغل عادی ۵۰ درصد ظرفیت حضور کارکنان خواهد بود.  

میر کریم عبادی گفت: در وضعیت قرمز و حاد و هشدار در مشاغل ضروری حضور ۵۰ درصد کارکنان الزامی است و برای مشاغل عادی نیز حداکثر یک سوم کارکنان می‌توانند بر سر کار حاضر باشند.  

وی افزود: تلاش بر این است تا عمده کارها با بسترسازی مناسب از طریق فناوری‌های جدید و به صورت الکترونیکی و دورکاری ارائه شود تا از حضور مراجعان کاسته شده و وضعیت سلامت افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.  

عبادی خاطر نشان کرد: البته تأخیر و تعلل در ارائه خدمات ضروری شایسته و مناسب نبوده و قطعا افراد شاغل در این حوزه باید بر سر کار حاضر باشند.  

وی در ادامه اضافه کرد: قطعا با سعه صدر و تلاش مدیران و کارکنان از این وضعیت سخت گذر خواهیم کرد تا شرایط بهتری را در روند کارها شاهد باشیم.  

ارزیابی عملکرد ۵۱ دستگاه اجرایی استان در قالب طرح شهید رجایی
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را در کنار ارزیابی عملکرد آنها در طول سال یادآور شد و اظهار کرد: براساس اعلام سازمان اداری استخدامی عملکرد دستگاه‌های اجرایی سالانه مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد که ما عملکرد سال ۹۸ را در شش ماهه امسال مورد ارزیابی و سنجش قرار دادیم.  

عبادی تصریح کرد: با ورود اطلاعات به سامانه مورد نظر از سوی دستگاه‌های اجرایی و ارائه مستندات، ارزیابی در نیمه اول امسال از ۵۱ دستگاه اجرایی استان اردبیل انجام شد تا شاخص عمومی و اختصاصی در کسب نمرات مورد توجه قرار گیرد.  

وی در ادامه سخنان خود گفت: در هر دو شاخص براساس مستندات و مدارک بارگذاری شده، امتیازبندی انجام شده و در نهایت در پنج گروه دستگاه‌های برتر معرفی و از مدیران آنها تجلیل شده است.  

عبادی افزود: در سال ۹۸ و براساس ارزیابی‌های انجام شده در گروه اول آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی، در گروه دوم تولیدی و خدماتی گمرکات استان اردبیل، در گروه سوم زیربنایی و توسعه راه و شهرسازی استان اردبیل، در گروه سلامت و رفاه اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در گروه پنجم عمومی، قضایی و ثبت احوال به عنوان دستگاه‌های برتر استان معرفی و از مدیران آنها تجلیل شده است.  

ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه کارمند ایران و پاکنا
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در مورد الزام دستگاه‌های اجرایی در ثبت اطلاعات کارکنان و ارائه یکپارچه خدمات در این زمینه اظهار کرد: با هدف کنترل وضعیت استخدامی نیروها و نگهداشت آنها سامانه کارمند ایران راه‌اندازی شده و در کنار آن در بودجه سال ۹۸ سامانه پاکنا برای ثبت حقوق و دستمزد مدیران و کارکنان نیز فعال شده است.  

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در هر دو سامانه اطلاعات کارکنان خود را اعم از استخدام رسمی، قراردادی و پیمانی اعلام کرده تا نسبت به ثبت اطلاعات نیز اقدام اساسی انجام شود.  

عبادی گفت: دو هزار و ۵۰۰ پرونده در این زمینه در سالجاری مورد بررسی قرار گرفته و برای دریافت شماره مستخدم نیروها اقدام شده است.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سامانه پاکنا نیز حقوق و مزایای کارکنان به صورت دقیق ثبت شده و ایرادات و اشکالات گذشته در این زمینه رفع شده است.  

برپایی میز خدمت غیرحضوری در دستگاه‌های اجرایی اردبیل
معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل یکی از اولویت‌های اصلی نظام اداری را استقرار و راه‌اندازی میز خدمت حضوری و الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و ادامه داد: براساس تاکید سازمان امور اداری و استخدامی این سامانه‌ها راه‌اندازی شده تا مردم بیشتر از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی دستگاه‌ها استفاده کنند.  

عبادی هدف از این کار را بالا بردن رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع اعلام کرد و گفت:‌ از طریق پروتال و سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی ارائه خدمات در این شرایط بیشتر الکترونیکی شده تا شاهد کاهش بار مراجعات مردمی به دستگاه‌های اجرایی باشیم.  

وی خاطر نشان کرد:‌ ارزیابی سالانه از میز خدمت حضوری و الکترونیکی نیز در دستور کار قرار گرفته و ما سعی می‌کنیم گزارش نهایی را از طریق سازمان اداری و استخدامی به اطلاع مسئولان رسانده و نواقص را نیز برطرف کنیم.  

کد خبر: ۶۰٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سارا IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      2 2
      بیشتر از نیم میلیون شرکت کننده داره این آزمون! برگزاریش در چنین شرایطی یعنی یک فاجعه بزرگ انسانی
    • محمد سالاری IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      امیدواریم سرموعد مقرر و به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
    • زهرا IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      من با برگزاری این آزمون در تاریخ ۱۲ دی مافوق نیستم شما فقط میخواهید بگید شرایط خوبه اما شرایط شهر ما از نظر این بیماری خوب نیست