۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان تبریز تولید می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز:

سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان تبریز تولید می‌شود

تبریز- مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه این شهرستان نقش اساسی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد، گفت: سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان تبریز تولید می‌شود.

به گزارش بازار، فرامرز افشانی روز دوشنبه در جلسه امنیت غذایی شهرستان تبریز با بیان اینکه امنیت غذایی از معیارهای توسعه انسانی بوده و دستیابی به آن از اهداف اصلی هر کشور به شمار می رود، اظهار کرد: ۱۴۴ هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان تبریز است که از این تعداد ۲۲ هزار بهره بردار کشاورزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان تبریز با وجود ۲۶ واحد مرغ گوشتی، ۲۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار، ۶۲ واحد دامی صنعتی و ۴۹۳ واحد دامی سنتی به عنوان یکی از شهرستان های برتر در زمینه تولید دام مطرح است.

افشانی با اشاره به تولید ۱۲ هزار و ۲۸  تن تخم مرغ در شهرستان تبریز گفت: تبریز دارای  رتبه اول تولید تخم مرغ در استان است که در راستای تلاش کشاورزان این شهرستان جهت تامین امنیت غذایی جامعه محقق شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با تاکید بر اینکه ایمنی و تهیه غذای سالم مسئولیتی همگانی است، خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان این امر را در راستای تولید محصولات مرغوب دغدغه اصلی خود قرار داده‌اند.

کد خبر: ۶۰٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha