۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
برنامه ریزی برای آبی کردن ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام
استاندار ایلام خبر داد؛

برنامه ریزی برای آبی کردن ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام

ایلام- استاندار ایلام از برنامه ریزی برای آبی کردن ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام خبر داد و گفت: برای این میزان اراضی، یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون متر مکعب آب نیاز است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در در نشست کارگروه ملی سازگاری با کم آبی که با حضور اردکانیان وزیر نیرو، اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان کشوری و به صورت ویدئوکنفرانس در استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر طرح های مهمی در حوزه آب و خاک استان ایلام در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه طرح احیای اراضی دهلران و سامانه گرمسیری دو طرح بسیار مهم در حوزه آب و خاک در استان شمرده می شوند و تاکنون ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان از محل این طرح ها آبی شده است.

استاندار ایلام عنوان کرد: در ۴۰ پروژه آب و خاک دیگر در مناطق مختلف استان نیز بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان آبی می شوند.

وی با اشاره به پشرفت بالای ۹۰ درصد پروژه های حوزه آب و خاک در استان ایلام، گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان با احتساب اعتبار طرح سامانه گرمسیری در سفر مقامات کشوری به طرح های آب و خاک ایلام اختصاص یافته است

وی افزود: با احتساب حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی پایین دست سد سیکان، میمه و چناره که به کشت آبی مجهز خواهد شد، جمعاً بیش از ۱۸۰ هزار هکتار اراضی آبی در استان خواهیم داشت که برای این میزان یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون متر مکعب آب نیاز است.

سلیمانی دشتکی افزود: طرح های حوزه آب و خاک ایلام تا پایان این دولت و یا حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسند.

وی در ادامه از کاهش چهار هزار متر مکعب مصرف آب در استان خبر داد و گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام از آبیاری سنتی به مدرن تبدیل شده و مصرف آب استان از ۱۲ هزار متر مکعب به هشت هزار متر مکعب کاهش یافته است.

کد خبر: ۶۰٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha