۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کلیات طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی تصویب شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کلیات طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی تصویب شد

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۲۴آذر ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: نخستین دستورکار کمیسیون اقتصادی بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بود، از آنجا که کلیات این طرح پیش از این تصویب شده بود در جلسه امروز مواد ۱ تا ۴ آن بررسی و تصویب شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در تشریح مواد مذکور، افزود: براساس مواد ۱ تا ۴ طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران تغییراتی در ساختار، وظایف، ماموریت‌ها و تکالیف بانک مرکزی ایجاد می‌شود تا متناسب با شرایط کنونی کشور، بانک مرکزی بتواند مسیر اصلی را برای کمک و همراهی برای ارتقا شاخص‌های اقتصادی فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بررسی و تصویب کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران را دومین دستورکار کمیسیون اقتصادی برشمرد و ادامه داد: براساس متن این طرح مقرر است تعیین حسابرس توسط شرکت‌های دولتی، موسسات وابسته به دولت، نهادهای عمومی و شهرداری ها که از جمعیت ۱۰۰ هزار نفره برخوردار هستند، براساس شاخص‌های مشخصی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بررسی طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی سومین دستورکار کمیسیون اقتصادی در نشست امروز بود، ادامه داد: در جلسه امروز کلیات این طرح تصویب شد؛ ساختار حسابرسی کنونی مشکلات متعددی مانند نظارت‌ها، تدوین استانداردها و... دارد که با این طرح این مسائل رفع می‌شود.

کد خبر: ۶۰٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha