۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
 سیستم نقدی انگلیس تا سال ۲۰۳۵ سقوط می کند!
جامعه بدون پوند انگلیسی

سیستم نقدی انگلیس تا سال ۲۰۳۵ سقوط می کند!

صدراعظم جدید خزانه داری انگلیس در روز گذشته از فروپاشی سیستم نقدی این کشور طی یک دهه و تبدیل جوامع انگلیسی به یک جامعه کاملا بدون پول نقد خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، یک کمپین انتخاباتی در روز چهارشنبه پیش از ارائه بودجه خود برای ماه آینده به صدراعظم جدید خزانه داری انگلیس هشدار داد که سیستم نقدی انگلیس می تواند ظرف مدت یک دهه بدون حمایت از دولت از بین برود.

گروه مبارزات انتخاباتی از صدراعظم خواست تا اقدامات لازم را برای حمایت از پول نقد انجام دهد که به گفته آنها با این کار به آسیب پذیرترین بخش جامعه کمک خواهد کرد.

همچنین از ریشی سونک خواسته شده تا تدابیری برای حمایت از پول نقد در بودجه خود از جمله مجبور کردن بانکها به منظور دستیابی به پول نقد مناسب در نظر بگیرد.

 کارت های اعتباری پرداخت در سال ۲۰۱۷ رقبای نقدی خود را پشت سر گذاشت  و پس از آن این شکاف  با بسته شدن ۱۳ درصد از دستگاههای خودپرداز آزاد و ۲۵ درصد از کل دستگاههای خودپرداز که اکنون با هزینه کمتری شارژ می شوند و افراد کمتری از آنها استفاده می کنند، گسترده تر شد.

تا سال ۲۰۳۰، تنها کمتر از ۱۰درصد از پرداختها در سراسر انگلیس با پول نقد انجام می شود و تا سال ۲۰۳۵ این کشور می تواند به یک جامعه کاملا بدون پول نقد تبدیل شود.

با این حال، سالمندان، معلولان، آسیب پذیرها و افراد در مناطق روستایی همه نسبت به بقیه جامعه به پول نقد وابسته هستند و با اتفاق افتادن این مسئله به راحتی می شوند.  نزدیک به دو میلیون انگلیسی نیز حساب بانکی ندارند و آنها را از اکوسیستم پرداخت کارت قفل می کنند.

ریشی سونک اظهار کرد: جامعه انگلیسی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه بدون پول بدون در نظر گرفتن این مسئله که برای مصرف کنندگان یا اقتصاد این کشور چه معنایی خواهد داشت، است.

او همچنین افزود که بسیاری از مردم ممکن است آینده کاملاً دیجیتالی را بخواهند، اما ما باید مطمئن شویم که این تغییر میلیون ها نفر را پشت سر نمی گذارد و اقتصاد ما را در معرض خطر قرار نمی دهد.  اکنون زمان آن است که دولت از پول نقد محافظت کند و به ما این امکان را بدهد تا ببینیم که چگونه برای یک آینده دیجیتالی آماده شویم.

این موضوعات در حالی مطرح است که بسیاری معتقدند که شبکه نقدی قبلاً به طرز چشمگیری از بین رفته و اگر اقدامات فوری در بودجه صورت نگیرد، این سیستم به زودی فرو خواهد پاشید.

سخنگوی وزارت خزانه داری نیز اظهار کرد که فناوری باعث تغییر سیستم بانکداری برای میلیون ها نفر شده و ما می دانیم که بسیاری هنوز به پول نقد اعتماد دارند. به همین دلیل ما با سرمایه گذاری ۲ میلیارد پوندی در جهت ایجاد اطمینان برای ارائه خدمات روزانه بانکی در ۱۱۵۰۰ شعبه ادارات پستی در سراسر انگلیس هستیم.

او همچنین اضافه کرد که وزارت خزانه داری با بخش صنعت همکاری نزدیکی در جهت ایجاد اطمینان برای ارائه پول نقد و دسترسی به آن، خواهد داشت.

کد خبر: ۶٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha