۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
واکنش پکن به حذف سهام ۴ شرکت چینی در بورس آمریکا

واکنش پکن به حذف سهام ۴ شرکت چینی در بورس آمریکا

پکن، واشنگتن را به دنبال حذف سهام چهار شرکت چینی در بورس آمریکا متهم کرد که از قدرت سیاسی خود برای سرکوب شرکت‌های تجاری استفاده می‌کند و از این کشور خواست به رویه غیرقابل پذیرش خود پایان دهد.

به گزارش بازار، وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه طی نشست خبری روزانه در پکن افزود: با این وجود، چین به حفظ حقوق و منافع قانونی شرکت های چینی ادامه خواهد داد.

اظهارات این مقام چینی پس از آن صورت می‌گیرد که «نزدک» یکی از بازارهای بورس آمریکا روز جمعه اعلام کرد بنا به درخواست دولت این کشور، سهام چهار شرکت چینی را از شاخص های خود حذف خواهد کرد.

نزدک (NASDAQ) یک بازار بورس سهام در آمریکا است که در فهرست بورس‌های سهام از نظر ارزش بازار دومین رتبه را در بازار معاملهٔ الکترونیک سهام؛ پس از بورس نیویورک دارد. نزدک با حضور بیش از ۳۳۲۱ شرکت در آن، بیشترین میانگین تعداد سهام فروخته شده در روز را میان سایر بورس‌های ایالات متحده نسبت به هر بازار بورس دیگری در جهان دارد.

نزدک روز جمعه اعلام کرد سهام چهار شرکت ساختمانی و تولیدی چینی را از ۳۰ آذر از شاخص ها حذف خواهد کرد. این اقدام در پاسخ به دستور ایالات متحده برای محدود کردن خرید سهام آنها صورت گرفت.

پکن پیشتر نیز بارها از آمریکا به دلیل تحریم شرکت های چینی انتقاد کرده و خواستار پایان دادن به این رویه شده بود.

کد خبر: ۶۰٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha