۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
تولید کنندگان داخلی پشتیبانی مطلوبی از کالا ندارند
نائب رییس انجمن کیفیت:

تولید کنندگان داخلی پشتیبانی مطلوبی از کالا ندارند

شکرخدایی، نائب رییس انجمن کیفیت از عدم پشتیبانی مطلوب کالاهای تولید شده در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، فرشید شکرخدایی نائب رییس انجمن کیفیت درباره مشکلات حوزه تولید گفت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی ما در زمینه فروش، عدم ارائه خدمات پس از فروش بهینه و پشتیبانی از محصول است. زمانی که یک خریدار محصولی گران قیمت همچون یخچال، تلویزیون و ... را خریداری می‌کند انتظار پشتیبانی مطلوبی نیز دارد و این پاشنه آشیل تولید کنندگان داخلی محسوب می‌شود چرا که نه تنها کیفیت کالاهای خود را افزایش نمی‌دهند بلکه پشتیبانی مطلوبی هم از کالاهای خود ندارند.

وی در ادامه افزود: همین روند نامطلوب در حوزه فروش است که امروزه عموم مردم را نسبت به کالاهای داخلی بی‌اعتماد کرده و اجازه رشد و توسعه را از آنها سلب کرده است. البته باید توجه داشت که در کشور ما، وجود شرکت‌های خدمات پس از فروش گسترده دلیل بر اعتبار کار نیست و متاسفانه ما در ایران زمانی با افزایش شعب خدمات پس از فروش یک کالا مواجه می‌شویم که آن کالا با کیفیت پایین و نواقص زیادی تولید شده است.

نائب رییس انجمن کیفیت درباره موانع برندسازی گفت: اگر حاکمیت هزینه‌های خود را پرداخت و با نظارت بر حوزه صنعت به رفع مشکلات بپردازد بسیاری از کم‌کاری‌های این بخش رفع خواهد شد.

نخستین قدم هم عدم اجازه ورود غیر متخصص‌ها به حوزه صنعت است. در این راستا وزارت کار و رفاه باید آموزش‌های لازم در زمینه رعایت استانداردهای بین‌المللی را به فعالان این حوزه ارائه دهد تا ضمن در دستور کار قرار دادن آنها؛ زمینه پیشرفت و افزایش کیفیت کالاهای داخلی نسبت به کالاهای خارجی ایجاد شود.

شکرخدایی همچنین در زمینه رفع موانع رونق تولید داخلی عنوان کرد: به طور کلی سه مانع اصلی «عدم تکمیل زنجیره تولید و خدمات»، «عدم پرداخت هزینه حاکمیت» و «بحث قاچاق» بزرگترین معضلات حوزه صنعت محسوب می‌شوند که تا رفع نشوند نمی‌توان به این بخش امید چندانی داشت.

کد خبر: ۶۰٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha