۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
۲۰ دفتر کاریابی در قزوین مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

۲۰ دفتر کاریابی در قزوین مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۱۵ دفتر کاریابی و مشاوره شغلی حضوری و پنج کاریابی الکترونیکی در قزوین مجوز فعالیت دریافت کرده و متقاضیان جویای کار را به واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی معرفی می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی اظهار داشت: کاریابی‌های غیر دولتی که از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مجوز فعالیت دریافت کرده اند در معرفی کارجویان جهت اشتغال در فرصت‌های شغلی موظف به رعایت موارد قانونی، آیین نامه‌ها و دستور العمل‌های ابلاغی هستند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارایه خدمات در بستر فضای مجازی افزود: در این راستا پنج کاریابی الکترونیکی به نام‌های بردیا مهر، ایران کار، رسا کار، آریان مهر و کارا فن در سال جاری فعال شد تا کارجویان بتوانند به صورت مجازی از خدمات آنها استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: کاریابی‌ها می‌توانند در زمان معرفی کارجو به فرصت شغلی و در صورت تمایل وی مبلغ ۲ میلیون ریال به صورت علی الحساب و به عنوان پیش پرداخت حق الزحمه به کارگماری دریافت نمایند.

گروسی گفت: این مبلغ در صورت به کارگماری نشدن کارجو همان روز قابل عودت و بازپس گیری است، در ضمن کاریابی‌ها حق دریافت حق الزحمه به کارگماری برای مدت اشتغال کمتر از یک ماه را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری هفت هزار و ۴۰۴ نفر با مراجعه به کاریابی‌های استان تقاضای شغل داشته‌اند که از این تعداد هزار و ۸۴۹ نفر زن و پنج هزار و ۵۵۵ نفر مرد هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: به کارگمارده شدگان توسط کاریابی‌های استان در هشت ماهه سال جاری ۲ هزار و ۵۶۱ نفر بوده که از این تعداد ۵۳۰ نفر زن و ۲ هزار و ۲۸ نفر مرد بوده اند.

گروسی تاکید کرد: کاریابی‌های غیر دولتی دارای مجوز مکلفند جدول تعرفه‌های قانونی خود اعم از ثبت نام و به کارگماری را در معرض دید عموم قرار دهند و به هیج عنوان حق ندارند خارج از تعرفه مبلغی از مراجعان دریافت کنند.

وی گفت: از کلیه کارجویان و مراجعان به کاریابی‌های غیر دولتی جهت اخذ خدمات خواسته می‌شود در صورت درخواست و مشاهده هرگونه تخلف و دریافت وجه اضافی، غیر متعارف و خارج از تعرفه‌های ابلاغی را به واحد اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها گزارش کنند تا برابر مقررات اقدام شود

کد خبر: ۶۰٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha